20 april 2024, 08:09:55

Bekvechtende mannetjes

Gestart door Josje Enk, 4 januari 2017, 18:28:03

« vorige - volgende »

Josje Enk


Ik heb een paar vragen,
Ik denk dat mijn 2e vogel ook een mannetje is, hij is nu 6 maanden en fluit Coco volledig na en hij praat m volledig na. Ook loopt hij met zijn vleugels wijd over de stokken. Het valt mij op dat ze ook elkaar proberen te imponeren ofzo. De een gaat dan vlak met zijn koppie bij de ander en gaat heel hard allerlei melodietjes zitten te fluiten. Ook bekvechten ze veel. Laatst spring Billy zelfs bovenop Coco. Die viel van schrik naar beneden. Ik denk wel eens, zou Coco wel blij met Billy zijn maar ik zie ook dat ze alles samen doen, waar de een gaat gaat de ander. En als ze de kooi uit zijn gaan ze om elkaar roepen. Mij vraag, kan ik er van uit gaan dat Billy ook een man is. En is het normaal dat ze veel bekvechten? Ook eten ze ineen  in een week de hele sepia op samen, tenminste, er ligt ook veel op de grond.
Ook heeft Billy, die een lutino is vaak met het verliezen van zijn veren bloed. Dat ben ik niet gewend van Coco.
Groetjes, José

Lin

Hoi, ja met de vleugels wijd en daarbij imiteren dan is het wel een man. Heb je misschien een foto?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Josje Enk

Ik zal van de week even op de pc proberen. De foto die ik wil verzenden met mijn iPad is een te groot bestand.
Maar weet je ook of het geen kwaad kan dat ze bekvechten? wat ik al zeg het lijkt of ze ook niet zonder elkaar kunnen.
Groetjes, José

Dinyy

4 januari 2017, 21:46:45 #3 Last Edit: 4 januari 2017, 21:49:04 by Dinyy
Bij mij is het ook zo hoor, ze bekvechten en zijn jaloers maar doen ook alles samen. Ze gaan samen op avontuur en roepen elkaar ook als de een ergens anders zit. Ik heb na een half jaar een 2e valkje erbij gezet en deze imiteert de andere ook helemaal en praat en fluit zelfs nog beter. Ik denk dat ik ook wel mannen heb. Als ik bij de kooi kom dan krijg ik van beide een hele show en de een fluit nog harder de ander.

Lin

bekvechten is niet erg. Echt verwonden is natuurlijk wel erg. Dus aan de nagels bijten of lange veren eruit trekken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Josje Enk

Hierbij de foto van Billy
Groetjes, José

Josje Enk

En nog een van hun samen.
Groetjes, José

Lin

Ja het klopt wat je zegt, je hebt iig 1 wildkleur man. Als die lutino echt dat gedrag vertoont dan ga ik ook voor een man. Vaak zijn het wel poppen lutino's maar in jouw geval ga ik toch voor een man.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)