28 maart 2024, 22:57:36

Nootjes

Gestart door Suzanne-Bibi, 22 december 2016, 11:39:07

« vorige - volgende »

Suzanne-Bibi

Hoi,

Mijn vorige grasje was gek op nootjes.
Mag een valkje ook nootjes zoals, pecannoten, cashewnoten, walnoten, paranoten en macadamia's?
Uiteraard ongebrand en ongezouten.

Lin

Walnoten en pindas in dop weet ik wel. De rest geen idee.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Oppassen met noten, deze zijn erg schimmelgevoelig beter niet doen.

http://papegaai.punt.nl/content/2007/06/papegaaien-en-pindas

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lore

Ik geef Puck vaak nootjes als tussendoortje, hij is er gek op! Favoriet zijn walnoot, hazelnoot, amandel en cashew. Pinda's lust hij ook, die zitten door het voer dat ik hem geef (een mengsel van zaden en pellets) Zo op zijn tijd krijgt hij een zonnebloempit, maar omdat die erg vet zijn, krijgt hij die minder vaak.

Zolang ze ongezouten zijn (en ik geloof ongeroosterd maar dat weet ik niet zeker) kan het geloof ik geen kwaad om noten te geven. Noten zitten ook vol eiwitten en andere goede stoffen! Als je echt twijfelt over soorten noten kun je natuurlijk altijd even googlen of het hier navragen :)

Suzanne-Bibi

Dank jullie wel.
Inmiddels een halve walnoot gegeven, maar heeft ze nog niet van gegeten.
Misschien wil ze het later wel.

Lore

Bij Puck werkt het "zien eten doet eten" heel goed. Als ik iets eet (of doe alsof) dan wil hij t altijd proberen. Soms kost t een paar keer maar uiteindelijk is hij wel over te halen dat het toch echt lekker is. ;)

Overigens werkt het ook heel erg goed met interesse wekken voor speelgoed! Gewoon heel druk mee zijn zelf en de nieuwsgierigheid wint het vanzelf :)

Moet ik wel bij zeggen dat Puck ontzettend op mensen gericht is en t dus zo overneemt als hij mij, mijn vriend, of een huisgenoot iets ziet doen of eten.

Suzanne-Bibi

Lore bedankt voor de tip.
Want spelen met speeltjes doet ze ook nog niet echt.
Heeft denk ik ook te maken dat ik haar pas 1 1/2 week heb.

Lore

Graag gedaan! Bij Puck komt het ook met de tijd steeds meer hoor, hij heeft het erg moeten leren. Hij scharrelde bijvoorbeeld ook niet in her begin, maar nu wel! En inmiddels ben ik erachter dat van die rattan balletjes leuk zijn om te slopen en belletjes ook fantastisch speelgoed zijn (jaaaaaaaa, herrie!)
Zag bij de action laatst ook denneappels liggen. Persoonlijk zou ik ze altijd (gekocht of gevonden) eerst in de oven bakken om ze te 'ontsmetten' maar dat kunnen ze natuurlijk ook heerlijk uit elkaar slopen.

Nootjes zijn ook handig als trainingsmateriaal, mocht je je valk bijvoorbeeld clickertraining willen geven of een harnasje leren dragen. Puck laat een boel meer toe als hij in ruil daarvoor een stukje walnoot krijgt :p