29 april 2024, 09:25:53

Nieuwe voliere

Gestart door Khiru, 6 april 2004, 15:16:13

« vorige - volgende »

Khiru

hey Tara,

De bedoeling was de valkjes samen morgen in de volliere te zetten, denk je da dat zal gaan, he wordt 's nacht toch zo een 6-7°.
Het probleem is dat de woonkamer geschilderd moet worden en ik denk dat de verfdampen die dan in huis hangen nie zo gezond voor hem zullen zijn  :-/

grts Bart

Tara

Hoi Bart,

aah, morgen ... Nou, het waait wel hevig vind ik, maar ze mogen idd niet in die verfgeur blijven ...

Ik heb net ook wel 2 valkjes van binnen (boven waar het niet zo warm was) buiten gedaan, maar toen was het wel warm weer ... Ik kan alleen hopen dat het morgen tamelijk mooi weer zal zijn. Anders kun je ze even in het binnenhok laten, want normaal wordt het vrijdag weer mooi weer zeker :-).

Groetjes, Tara

Inger m

8 april 2004, 01:10:36 #17 Last Edit: 8 april 2004, 01:11:13 by Cinnamon_valk
Hoi Bart,
Leuk dat je een nieuwe voliere hebt. Valkparkieten kunnen idd goed tegen kou, dus verwarming ed is in principe niet nodig in de winter. Wel een tochtvrij nachtverblijf.

Ik zou een valkparkiet die nu binnen zit zeker nu nog NIET buiten zetten. Het is nog veel te koud en vochtig buiten en dan loop je een risico dat de vogel verkouden cq ziek wordt. Bovendien is de overgang naar buiten ook een grote verandering voor de vogel, dus beter wachten tot het mooi en warm weer wordt...

En je kunt de vogel vast wel op een andere kamer in huis neerzetten zonder verfdampen tijdelijk?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Khiru

hey,

voor mij zou dit geen probleem zijn maar mijn vader wil dat men valkje morgen buiten is :(  Omdat de voliere nu af is.  Als hij het te koud vind zal hij wel in het nachverblijf gaan zitten hoop k.

De hele voliere is overdekt + een volledige wand ter bescherming van de wind + de muur van ons huis waar hij is tegen gebouwd, dus veel wind en vochtigheid zak er niet in de voliere zijn denk ik  :-/

grts Bart

Khiru

hey,

Sorry dat ik jullie nog eens stoor maar ik moet weten of het nu wel ok is de valkjes vandaag in de voliere te plaatsen, er is hier geen wolkje aan de lucht en de zon schijnt dus al de hele tijd.  Rond 1u 30 gaan we het 2de valkje "Khiru"  ;D halen.

grts Bart

Tara

Nou, wat heb jij geluk met het weer .. Ben gelijk jaloers ... Hier wil de zon maar niet schijnen, en dan gaan mijn valkjes niet paren :'(

In ieder geval is het zoals ik al eerder zei te wachten tot het zomer is, maar als je moet kunnen we toch niet zeggen dat je ze binnen moet laten :-/.

De bescherming e.d. is ok, maar de temperatuur verschilt dan wel weer van binnen naar buiten he ..

Groetjes, Tara

Khiru

we hebben de valkjes in de voliere gezet, topé in de kooi gewoon open gezet en het nieuwe valkje kira in het doosje ernaast.  Kira was de eerste om aar buiten te komen, maar in de plaats van te vliegen is ze bij topé in de kooi gekropen.  Nu zitten ze er samen en geen van beide is van plan om eruit te komen, heb al geprobeerd met strogierst maar dat helpte niet echt :s


grts Bart

Tara

Hoi Bart,

vaak zijn ze erg nieuwsgierig e.d. maar vaak willen ze eerst wennen. Voor Topé is het vooral veel nieuws, nieuwe partner, nieuwe omgeving. Het kan zijn dat ze er vanavond pas uit komt hoor, het wordt gewoon even afwachten.

Groetjes, Tara

Khiru

Topé en Kira zitten samen in Topé's kooi, Kira blijkt een geduldig en sociaal karakter te hebben.  Hoewel Topé maar een bangerik is blijft ze maar bij hem aandringen en hij altijd maar gaan lopen echt leuk om naar te zien.  Ik heb er goede moed in ze zullen wel goed kunnen opschieten en mss nog kleintjes van dit jaar, ga voor al de zekerheid maar een nestblok ophangen  ;)

Grts Bart

Khiru

Hey,

Topé en Kira zitten nu beide in de voliere, ik ga ze eerst wat laten wennen voor ik foto's ga nemen want het is allemaal nieuw voor hen.  We gaan nu het broedhok maken je weet maar noooit ;)

Grts Bart

Khiru

10 april 2004, 22:28:33 #25 Last Edit: 10 april 2004, 22:41:54 by Khiru
Hey,

Hier komen de beloofde foto's:











De verkleinde foto's zij nog aan het oploaden kom over een paar minuutjes nog eens terug  ;D

Grts Bart

Tara

Hoi Bart,

mooie grote foto's ;D :D, zo te zien zijn ze het al wat meer gewend :-).

Ik denk dat je Kira toch gewoon grijs gepareld is, en niet cinnamon gepareld hoor :-).

In ieder geval wat veel ruimte hebben ze zeg, ze zullen het vast naar hun zin hebben, je hebt hele mooie valkjes! En de volière, die is ook heel prachtig!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Bart,

Mooie foto's in elk geval :-)
Ik was ze ook al even aan het verkleinen voor je want het was wel heel erg breed dus als je ze op de valkparkiet server wilt hebben geef even een seintje dan kan ik ze er voor je op zetten.

Groetjes, Paul

Khiru

Ik heb ze verkleint hoor paul, wat denk jij van Kira, is ze cinnamon gepareld of gewoon gepareld?

grts Bart

Paul

Hoi Bart,

Ze zijn veel beter te zien zo :-)
Op de laatste foto zou ik zeggen dat ze cinnamon gepareld is.
Op de foto's erboven lijkt ze weer wat meer grijs.
Dus het is net hoe ze er in het echt uitziet.
Dat kan je zelf het beste beoordelen als je haar naast de wildkleur man bekijkt die je hebt zitten.
Ze hebben wel lekker de ruimte zo in de volliere hoor :-)

Groetjes, Paul