7 mei 2025, 01:59:35

Huiskamervoliere in 2-en delen.

Gestart door Suzanne, 16 april 2004, 16:05:22

« vorige - volgende »

Suzanne

16 april 2004, 16:05:22 Last Edit: 16 april 2004, 16:32:22 by blozend_appeltje
Hoi allemaal,

Ik wil graag mijn kamervoliere in een boven en onderdeel verdelen, zodat mijn catharina koppeltje alleen kunnen zitten en de 2 mannetjes ook apart. Heeft iemand een idee hoe ik dat het beste kan doen?

Het is trouwens zo'n Ferplast voliere (Paul heeft geloof ik dezelfde) van zo'n 1.70 m hoog.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

giovanni

hellow Suzanne

tjah, das een moeilijk geval om dat in 2 te delen hoor.
Je hebt zo'n kooien die in 2en kunnen gedeeld worden, dan is het geen enkel probleem, je moet dan gewoon een tussenschot insteken. Maar als je dat bij een gewone kooi wil doen, kan je mss proberen in elk gaatje een tak tussen te steken. Mss wel gekkenwerke, maar ik zou  zéker nog wachten op veel betere voorstellen:D.

grjs

Paul

18 april 2004, 08:20:22 #2 Last Edit: 18 april 2004, 08:21:39 by Paul
Hoi Suzanne,

Het is op zicht heel simpel te doen hoor dat in tweeen delen.
Je moet dan alleen alles dubbel neerhangen zoals Sepia en kalkblokken maar dat zal je wel begrepen hebben :-)
Zet 2 of 3 zitstokken op de plek waar je de volliere wilt delen en dan kan je op die zitstokken een dun plaatje hout neerleggen.
Dan is de volliere prima verdeeld en heel simpel.
Alleen die plaat hout moet je dan via de onderkant in de volliere schuiven en recht omhoog schuiven en boven de zitstokken waar je hem op legt kantelen.
Je kan op die plaat hout randjes maken zodat je er gewoon bodembedekking in kan leggen dan heb je gewoon een sort bak net als de orginele onderin.
Je kan in plaats van hout ook kunststof nemen natuurlijk maar hout is makkelijker te krijgen.
Alleen met verschonen is het lastiger omdat je het plaatje hout met randjes er niet zo uit kan schuiven maar door het deurtje kan je ook wel veel doen.

Groetjes, Paul