Gedrag twee jonge (waarschijnlijk) dames valkparkieten

Gestart door Hellenbrand, 18 december 2016, 12:31:10

« vorige - volgende »

Hellenbrand

Dit bericht heb ik ook al in een forum op Facebook geplaatst, en daar kreeg ik als antwoord dat de grijze kuif waarschijnlijk een popje met haantjesgedrag is. Dat snap ik wel, maar is er ook een oplossing?
Hierbij nogmaals het probleem:
Hopelijk weet er iemand een oplossing. We hebben in juli twee valkjes opgehaald bij een kweker, ze waren toen ong 11 weken oud en ze konden volgens de kweker prima met elkaar opschieten. Ze zouden ook handtam zijn maar dat bij de grijze zeker niet het geval. De grijze (waarschijnlijk een popje) is vanaf het begin af aan heel bang en schuw, de gele kuif (geen idee welk geslacht) is vriendelijker maar wordt steeds schuwer naar ons toe. De grijze blijft achter de gele aan jagen, blijft continu schreeuwen (en echt héél hard...) en naar 'm pikken. Maakt niet uit of ze vrij rondvliegen of in hun kooi zitten.
We zijn langzamerhand een beetje ten einde raad, zeker vanwege het onophoudelijk kabaal, en we zien ook geen verbetering, het wordt zelfs erger. Als iemand een oplossing weet: we horen het heel erg graag!

carco

Heb je foto's van de vogels?
Het klinkt alsof ze ouder zijn en het om 2 mannen gaat?

Groetjes: Caroline

Klik op het plaatje voor onze site!




Hellenbrand

Hallo Caroline,

Hierbij een foto. Van de grijze ben ik vrij zeker dat het een pop is. Ze zijn van april jl. en wij hebben ze begin juli opgehaald.

Groet,
Cindy

Lin

De rechter is bont dus dat zal je aan gedrag wel merken omdat die qua uiterlijk niet veel nog zal veranderen. Of hebben ze al een rui gehad?

Schreeuwen ze dus altijd begrijp ik? Met en zonder elkaar? En hangen ze dan ook aan de tralies?  Zijn er ook momenten zonder ruzie.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Hellenbrand

Ze hebben indd alletwee ongeveer een maand geleden hun eerste rui gehad.
Het schreeuwen is vrijwel continue, en 80 % van de tijd gaat dit gepaard met het achterna jagen van de bonte, zowel in als buiten de kooi. Heel soms schreeuwt ze naar ons. En de rest van de tijd oefent ze met zingen. Ze bootst alles na wat ze hoort qua geluiden, inclusief koffiezetapparaat, piepjes van de kookplaat enz. Jullie zullen begrijpen dat we die momenten zeer waarderen, en ook proberen te belonen met gierst.
Héél soms probeert ze bij de bonte te kroelen maar die moet daar niet veel van hebben. En helaas accepteert ze van ons niks.
Zou een mannetje erbij een optie kunnen zijn? De kooi is groot genoeg!