23 april 2024, 09:01:06

megan maakt er een potje van!!!

Gestart door adnaloj, 6 april 2004, 14:38:46

« vorige - volgende »

adnaloj

megan was altijd zo goed aan het broeden en nu! :-/
ze hoeft nog maar 1 week en dan komt het eitje uit.... ze wordt wel er veel gestoord door cleo die vanmiddag een andere kooi krijgt want dit gezodemieter wil ik niet.hopen dat megan zich daar niet veel van aantrekt en weer volop gaat broeden.. en ik hoop niet dat door dit gedonder het kuikentje doodt is... en zo ja hoe kan ik dat zien eventueel.???

groetjes jolanda

Lique

Hoi Jolanda,

het is echt van belang dat Cleo nu apart gaat, anders kan het helemaal mis gaan.
Je weet, dat ik nog wat te leen heb.... :-/

Tara

Hoi Jolanda,

ik heb het ook nog al voorgehad dat een koppeltje niet meer wil broeden door verstoring. Ze waren ook 2 weken ver ongeveer ... Een valkje mag maar 20 minuten stoppen met broeden, ik hoop dat ze nog niet langer is gestopt ...

Het is dus in ieder geval het beste dat Cleo ff apart gaat, dan kan ze weer rustig verder gaan :-).

Groetjes, Tara

adnaloj

we hebben megan in een apart kooitje gezet vanavond en ze is nog niet 1 keer van het blok afgekomen!! pfff opluchting hoor..... nu hopen dat alles goed komt.
ik weet namelijk niet hoelang de eitjes zonder warmte hebben gezeten.. ben ook wel eens weg namelijk.
ik hoop dat we toch nog een jong krijgen......
hoe kan ik zien of het nog leeft in het ei??? kan je dat zien?

groetjes jolanda

Tara

Hoi Jolanda,

ik hoop ook voor jou dat alles goed is gebleven.

Om te zien of het eitje nog ok is heb je een lampje nodig. Het beste is een schouwlampje, zodat jezelf de eieren niet hoeft aan te raken. Als je die niet hebt is een gewoon lampje ook voldoende, maar dan moet je je handen vooraleer je kijkt erg goed wassen. Zorg dan natuurlijk dat ze droog zijn ;-).

Je moet ook zorgen dat het tamelijk donker is, anders met klaarlichte woonkamer zie je niet veel he ... Als je rode adertjes ziet in het eitje, en soms (als het eitje al tamelijk ver is) zie je bewegingen. Is het eitje dood ... Dan zal je waarschijnlijk een bedorven iets zien, je merkt meteen wanneer een eitje bedorven is, het is raar om te omschrijven, maar het is net (rare vergelijking) water, het blijft altijd horizontaal e.d. ...

Groetjes, Tara

adnaloj

heeeeeeey bedankt... ik zal strakkies even kijken als ze een keer van haar blok komt... dan stoor ik haar ook niet

adnaloj

we weten nu wrm cleo zo lastig is geweest :-/
ze heeft nadat we megan hebben weg gezet in een aparte kooi, een eitje gelegt.
pfffffffffffffff  :o tja dat had ze in haar eigen blok moeten doen.... en dat deedt ze niet. maar goed we weten nu van hoe en wat. verder weten we ook dat deze eitjes onbevrucht zijn :'(
er is wel een mannetje maar die wil geloof ik niet ( homo???)

groetjes
jolanda