24 april 2024, 02:42:59

een er bij

Gestart door luukluuk, 5 april 2004, 20:45:08

« vorige - volgende »

luukluuk

Hallo
ik wil graag iemand die mij kan helpen  :)
ik had vroeger 3 valkjes
maar ze konden niet goed met elkaar overweg ,ik heb er toen 2 verkocht aan mr Florida ,ook bekend op deze site ,
ik heb er 2 weggedaan ,omdat de ene die ik nu nog heb al te veel had meegemaakt ,en hij ook degene was die steeds werd weggejaagd ,hij kwam er ook het laatst bij ,
maar nu de vraag ,zal het anders zijn als ik er nu weer een bij neem voor hem ? een jonge valk ?
of zal het aan deze valk liggen ? dat hij mischien voor heen altijd alleen is geweest ?
hij is tam en kan goed praten ,
ik wil nl graag een jong er bij kopen voor hem de kooi is echt super groot
een papagaai kooi
en zal het uitmaken of ik dan een pop neem of een man ?
graag jullie advies ??
gr Margot

Inger m

6 april 2004, 00:14:30 #1 Last Edit: 6 april 2004, 00:16:38 by Cinnamon_valk
Hoi Margot,
Leuk dat je evt weer een valkje wil aanschaffen...
Het kan er idd mee te maken hebben gehad dat die andere twee al samen waren voordat deze erbij kwam, waardoor het niet helemaal klikte (een soort buitenbeentje, dus...). Waren die andere twee een koppeltje, dan kan het zijn dat hij gezien werd als 'concurrent'.

Soms hebben vogels die altijd alleen hebben gezeten moeite met soortgenoten (maar hoe oud is hij? leuke foto!), maar je schreef dat hij juist werd weggejaagd en niet andersom.

Juist daarom kun je wel proberen er een heel jong valkparkietje bij te zetten, die worden vaak makkelijker geaccepteerd en een jong valkparkietje zal zich over het algemeen goed aanpassen aan een nieuwe situatie.

Laat ze wel eerst even in twee kooien naast elkaar aan elkaar wennen, anders kan hij hem evt als indringer zien.
Als je een jonge vogel aanschaft is het verstandig dit via een kweker te doen die ze al handtam maakt vanuit de nestkast. Zorg dan wel dat de jonge vogel al zelfstandig kan eten.

In principe kunnen twee mannen vaak ook goed samen overweg, een vrouwtje kan ook prima (dan heb je wel kans op een nestje :D). Bij jonge vogels is het nog niet te zien wat het wordt, soms is het te voorspellen adh erfelijkheid.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.