16 april 2024, 23:47:55

Dizzy heel ziek, Jeltje al dood, wat nu?!

Gestart door VaLKPaRKieTJe, 5 april 2004, 14:07:15

« vorige - volgende »

Suzanne

Jeetje Mariette, wat afschuwelijk voor je. Arme Jeltje en Dizzy. Veel sterkte toegewenst!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bogey

Oh arme, ja vaak zijn inecties fataal bij al zieke beesten....maarja je kan niet anders.....

HEEEEEL VEEL Sterkte...ik hoop dat het nu klaar is...Ik vond 1 overleden valkie al teveeel,

mbt autopsie kan kan je d'r ook naar Utrecht brengen of sturen. Mocht het lood zijn dan zien ze dat gelijk...en weet je het zeker.



VaLKPaRKieTJe

Thnx allemaal namens ons allen,

We hebben bij de da geïnformeerd wat het kost om het in utrecht te laten doen, en dat blijkt dus minstens 60 euro te zijn, en ik had al aan Dr. Feld gedacht, en bedankt voor de info Lique. Ik denk dat ik dat maar doe dan, want ik wil niet nog meer doden hebben hier, 2 op 1 dag vind ik 2 teveel.

Groetjes, Mariette

Anita1

 :( ik wil je heel veel sterkte toewensen de aankomende dagen.vreselijk verhaal vind ik het.ik leef heel erg met je mee.en ik heb er verder geen woorden voor eigenlijk. :-X knuffie anita

Lique

Hoi,

Dr. Feld werkt volgens mij ook met de Dierenafculteit Utrecht.
Maar feld doet het ook hartstikke goed, ik ben zeer over hem te spreken.
En als hij er ook zo achter kan komen, waarom zou je dan meer betalen voor utrecht, als het voor minder en net zo goed bij feld kan?

adnaloj

o meid heb ik nog zo hard geduimd.

jeetje zeg wat jammer.! ik hoop dat het inderdaad hierbij blijft. en dat je niet nog meer "vriendjes" verliest..

groetjes jolanda

Mandy

O jee wat vreselijk zeg! :o
Pfff wat een ellende, ik zou ze ook ff laten onderzoeken hoor, heb ik hier helaas ook al een paar keer moeten doen, ik heb ze toen ook naar Feld gestuurd.
Ik hoop dat er niets besmettelijks uit komt en ondertussen veel sterkte hoor!
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Raikiri

oh god........ wat vreselijk...... :'( die arme beesjes.......... Ik ben benieuwd waardoor ze allebei dood zijn gegaan.......
Heel veel sterkte in ieder geval en hopelijk is het voorlopig de laatste dode.....

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Marianne

Hoi Mariette,

Een valkje verliezen is al niet leuk maar twee achter elkaar is gewoonweg een ramp.
Ik hoop dat je er achter komt wat de oorzaak hiervan is zodat je de andere nog kan redden.
Heel veel sterkte met dit verlies.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Mariette,

Wat erg voor je dat Jeltje het ook niet heeft overleeft.
Meissie heel veel sterkte toegewenst.
En heel goed van je om hem te laten onderzoeken bij Dr Feld.

Groetjes Daan

VaLKPaRKieTJe

Thnx allemaal vor jullie steun.
Ik weet ten minste dat ik bij jullie terecht kan met problemen enzo.

Nu nog wachten op 15 mei, dan kunnen we lekker pret maken met zijn allen (ten minste, diegenen die meegaan)

Oh ja, en Chico zit nu ff apart in de papegaaien kooi, wat ie overigens helemaal niet leuk vind, met anti-biotice en druivesuiker.

Guust heeft een hele bos veren uit zijn nek geplukt en ook eet ie niet zo goed als normaal, dus voor de zekerheid toch een anti-biotica kuurtje voor hem.

En de oorzaak die tot de dood van Jeltje en Dizzy heeft geleden, zouden dat ook wormen kunnen zijn, aangezien ik net las dat die ook dodelijk kunnen zijn en een aantal symptomen overeen kwam.

Maar dat hoor ik wel, verder gaat alles voorlopig wel weer goed hoop ik.

Thnx voor jullie support ;)

Groetjes, Mariette

PS. we hebben ook een paar voermijten gevonden, een paar maar, maar je weet nooit.

Stijn dc

hoi

ooh, wat erg dat dizzy het ook al niet gehaald heeft. Je hbet alles gedaan wat je kon, dus jezelf de schuld geven doe je beter niet. Nu nog wachten op de uitslag, hopelijk valt het mee.

SDC:D

Paul

Hoi Mariette,

Wat erg dat dit nu weer gebeurd is.
Ik heb wel vaker gehoord dat lood snel dodelijk is voor valkjes.
Ik schrok een tijd geleden ook want via een tak op de kooi zijn ze hier aan glas in lood raampjes wezen knagen.
Het lood was helemaal ontzet en er zaten piksporen in.
Maar gelukkig hebben ze er niks van binnen gekregen en ze kunnen er nu niet meer bij.
Ik denk dat het echt aan het lood gelegen heeft hoor en niet aan wormen of iets dergelijks.
Ik hoop dat je snel hoort van de dierenarts wat de doodsoorzaak is geweest.
In elk geval moet het met Chico en guust wel goed gaan hoor die moeten er echt niet achteraan gaan :-(
Heel veel sterkte met het verlies van je valkjes.

Groetjes, Paul

Megurly

Hoi Mariette,
Ik heb je trieste verhaal ook gelezen :(ik wens je de komende dagen sterkte toe :'( ook ik heb jaren geleden op deze manier mijn valkje Kiko verloren :'(

Ik las in een van je berichtjes dat ze aan de onderkant van je gordijnen *zouden hebben gegeten* :(mijn valkje heeft jaren geleden, aan een schilderijtje waar de rand van lood was gegeten...en was in enkele uren doodziek.. :'(

Loodvergiftiging is heel erg.....en zou het best wel eens kunnen zijn....!
Nogmaals ik wens je kracht en sterkte toe met dit verlies.

Groetjes Meggie

VaLKPaRKieTJe

Hey Paul,

Guust en Egbert zijn de vrolijke vogels in de voliere, ondanks Egbert zijn ontstoken oogjs.

Chico zit apart, hij at vanmiddag niet goed, bijna geen kracht meer, misschien ook ziek, dus die zit in de papegaaienkooi naast de voliere.

Hij heeft net de hele tijd bij me gezeten, hevig slopend aan mijn ringen, en nu zit ie weer in de kooi maar nou moet ie nog gaan eten.

Hij krijgt vloeibare anti-biotica in zijn snavel gedruppeld en af en toe eet ie een klein beetje.
Het is niet veel, ik weet het, maar het is een begin.

Dit keer ben ik op mijn hoede, dus mocht ik ook maar iets vermoeden bel ik gelijk Dr. Feld op, want ik ben nu in 1 dag 2 lieverd kwijtgeraakt, en dat vind ik er 2 te veel.

Groetjes, Mariette