19 maart 2024, 03:18:53

/

Gestart door Wolf, 26 november 2016, 18:38:17

« vorige - volgende »

Wolf

/
26 november 2016, 18:38:17 Last Edit: 11 juni 2023, 16:04:17 by WolfMissotten
/

harmjan

26 november 2016, 19:23:34 #1 Last Edit: 26 november 2016, 19:25:48 by harmjan
Beste Wolf,

je bent overduidelijk een grote valkparkietenvriend maar ik zou er nu nog niet aan beginnen. Niet alleen kan je veel te weinig aandacht aan het dier besteden, je leven is gewoon veel te versnipperd om een valkparkiet een goede stabiele omgeving te kunnen bieden. Daarnaast ben je nog op een leeftijd dat je zelf snel verandert en hetzelfde geldt wellicht ook voor je interesses, inclusief je interesse in valkparkieten.

Tenslotte, valkparkieten hebben niet alleen een hekel aan veranderingen, ze kunnen niet goed alleen gehouden worden. Het zijn zeer sociale dieren die in de natuur leven in grote groepen.

Ik zou de wens om valkparkietenhouder te worden gewoon blijven koesteren. Als je eenmaal in stabiel persoonlijk vaarwater bent gekomen en je wens bestaat nog steeds dan is er nog tijd genoeg om aan zulke dieren te beginnen en neem er dan minstens twee.

Lin

Hoi,

Ik denk dat je beter even kan wachten totdat je op jezelf woont. Want straks ga je misschien nog op kamers en dan kan niet altijd je valkparkiet mee. Wellicht kan je eens oppassen op valkparkieten voor iemand?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

valkparkiet80

Ik zou er zeker nog niet aan beginnen omdat je je eventuele valkparkiet veelste weinig aandacht kan geven en ook omdat je valkje te weinig uit zijn kooi kan. Ik zou wachten tot je op je eigen gaat wonen en dan 2 valkjes nemen want tegen alleen zijn kunnen ze niet

mistren

Ik vind het heel erg jammer voor je maar ik zou het ook niet doen. Ik ben met mijn vogels minimaal een uur per dag echt persoonlijk bezig en ze zijn 3 tot 5 uur per dag echt los om te vliegen. Als je wil dat je vogel een beetje tam wordt is het echt wel nodig om er iedere dag persoonlijke aandacht aan te geven. Doe je dit niet, dan heb je een leuke kijkvogel in een kooi maar zal hij nooit lekker bij je kunnen zitten.

Je geeft aan dat de vogel op je kamer zou komen ivm de kat. Dit kan wel, maar niet als jij daar zo weinig bent. Het voordeel van de vogel in de woonkamer hebben is dat hij altijd mensen om zich heen heeft en zo dus minder eenzaam is en ook nog aan je stem went.

Veel ernzame vogels gaan krijsen en schreeuwen. Dat zal heel vervelend zijn voor jou en je ouders. Een tweede parkiet kan hierbij helpen, maar om twee parkieten tan te maken/houden moet je er helemaal veel tijd in investeren.

Ik hoop dat je mij/ons nu niet heel vervelend vindt. We willen je alleen maar helpen!
Zoals eerder is gezegd zou ik een paar jaar wachten tot je op jezelf woont en dan pas een vogel overwegen. Je bent nu 13, de vogel kan 15 jaar worden, dan zal jij er dus tot je 28e mee zitten. Misschien heb je dan wel een partner die het niet wil, of kom je ergens te wonen waar geen huisdieren mogen. Het kan ook nog zijn dat je een heel drukke baan krijgt of veel gaat reizen voor je werk.

Ik ben nu 23 en heb mijn vogels een half jaar. Ik heb een vriend ik woon samen en heb een baan als juf, op kinderen na zal mijn leven de komende 15 jaar niet veel veranderen is de verwachting. En dan nog vind ik het spannend hoe ik straks kinderen en mijn dieren ga combineren. Wat ik wil zeggen is, zorg dat je zekerheid in ke leven hebt en vegin er dan pas aan ;).