Whaaaaaaa, het is gelukt!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gestart door Suzanne, 5 april 2004, 12:56:59

« vorige - volgende »

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

Wat een geweldig nieuws joh.
O dat wordt genieten geblazen voor je.
Zo mooi hé.
Het is idd een mooie valk die in het blok zit

Groetjes Daan

Hoi Daan,

Het was echt leuk vanochtend. Ik had eigenlijk een hele deprie bui, en die was op slag verdwenen toen ik in het nestkastje gluurde en het jong ontdekte. Heel mooi om mee te maken.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Citaatach.......... Wat een liefie....... Wat een mooie beesies heb je.....

Groetjes Q-N

Hoi Q-N,

Ja, het is een liefie. Ook zo ontzettend schattig om te zien hoe hij/zij onder de vader kroop toen ik kwam gluren  :-*

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Raikiri

5 april 2004, 20:08:40 #17 Last Edit: 5 april 2004, 20:09:26 by Valkparkietlover
Het is zeker een liefje.... Mooie vadervalk trouwens....... dacht dat het een popje was :P :P :P hihihi.....

-xxxxxx-jes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Suzanne

Hoi allemaal,

Ben zojuist nog eens wezen kijken. Ik heb het jong niet gepakt, omdat de vader er nog steeds bij zit. Ik kan dus niet zien of de krop vol is. Maar het is super beweegelijk; het kruipt meteen onder zijn papa als die opzij gaat  :-*. Ook viel me op dat de veertjes om de snavel van Pikachu wat vies waren. Dus lijkt me dat hij voer heeft opgegeven voor de kleine. Ik hoop dat het goed de nacht door komt.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ik denk wel dat ie de nacht doorkomt hoor. Als ie al zo goed onder de papa kruipt, dan zal het wel lukken. Hij zal nog niet gevoerd zijn omdat ze de eerste 24 uur op de rest van de eierdooier leven, dus maak je geen zorgen als ze nu nog neit gevoerd worden.

SDC:D

Suzanne

Ow, dat wist ik helemaal niet. Weer wat geleerd  ;D Alleen weet ik niet of ie gisteren of vandaag geboren is.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ik vermoed vanmorgen, weet het ook niet zeker.

SDC:D

Suzanne

Hoi,

Ik vermoed zelf gisteren. Ik keek net nl. ff in mijn overzichtje, en daar stond dat eitje nummer 3 op 4/4 uit moest komen. En het jong was al helemaal droog toen ik vanochtend keek. Weet natuurlijk niet hoe lang ze nat blijven. En gisteren heb ik alleen maar in de ochtend kunnen kijken en niet 's-avonds zoals ik altijd doe.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Inger m

Hoi Suzanne,
Gefeliciteerd met je eerste jong! Wat voor pop hoort daarbij?
Ik hoop dat er nog meer eitjes uitkomen! In principe kun je het welk aan de ouders overlaten en zullen ze het jong vast wel voeren. Een goede indicatie zijn de piepgeluidjes. Wanneer ze gevoerd worden hoor je een zacht gepiep (dat steeds luider wordt naarmate ze ouder worden...) dan hoef je ze ook niet op te pakken, want de ouders wijken niet graag van het nest...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

De pop is een geparelde cinnamon. Dus ik verwacht "gewoon" wildkleurtjes, tenzij de ouders verborgen splits hebben. Ik hoop eigenlijk dat Pikachu stiekumpjes split voor cinnamon of parel is  :D.

Ik hoor geen zacht gepiep, maar ik sta er natuurlijk ook niet constant bij. Maar in ieder geval is het jong nog steeds levendig. Daarstraks zag ik dat de man van het nest af was, en het popje er op zat.

Ik wil het jong graag handtam maken, dus vandaar ook dat ik me afvroeg wanneer ik het op mag pakken.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Speedy

CitaatHoi Trudie,

Bedankt. Ja, ik twijfelde, maar ben blij dat ik gewoon alles heb laten liggen. Volgens mij heb jij hetzelfde meegemaakt toch?

Groetjes

Suzanne

Ja ik twijfelde ook, en toen dacht ik dat er 2 bevrucht waren en wat gebeurt er? heb ik ineens toch 3 jonkies...lol)))

Groetjes,
   Trudie

Inger m

Hoi Suzanne,
Effe afwachten dus of er nog leuke splits tussen zitten!
Ik zou de ouders en de jong(en) de eerste week wel zoveel mogelijk met rust laten, rust is voor zowel de jongen als de ouders erg belangrijk. Steeds in de nestkast zitten levert de ouders ook weer stress (en dit kan nadelige effecten hebben) op (dat zie je al door de verdedigende houding van de man, hij voelt zich hier niet prettig bij).

De eerste week hebben de jongen ook hun ogen nog dicht en zullen ze er dus ook nog niet echt wat van merken. Ik zou wachten tot de jongen wat groter zijn en de ogen open hebben (bv week of twee). Voordeel daarbij is dat de ouders dan vaak ook wat meer van het nest zijn, zodat je ze niet steeds hoeft te storen. Begin gewoon rustig aan en hou de jongen heel even vast. Vaak hebben de jongen (zeker als ze wat groter zijn) een heel verdedigende houding en gaan met zn allen naar je blazen. Het is belangrijk dat de jongen leren dat oppakken prettig is.

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Suzanne,

Wat leuk dat je nu toch een jong hebt en misschien komt er nog wel een achteraan :-)
Meestal zijn ze met een uurtje wel droog hoor dus het is moeilijk te zeggen wanneer hij geboren is.
Wel een heel leuk gezicht een witmasker pappa met een geel donzig jong :-)
Het eerst geboren valkje is altijd heel speciaal en de mutatie maakt dan echt niet uit.
Ik pak de jongen hier al vanaf de eerste dag op en de ouders laten dat meestal gewoon toe omdat de meeste hier tam zijn en ze zitten ook binnen.
Voor buitenvalkjes kan je beter wat voorzichtiger zijn en inderdaad even wachten tot een dag of 10 dan gaan de oogjes meestal wel open en ze worden dan minder snel afgestoten door de ouders.
De eerste dag lijkt altijd of ze amper gevoerd worden de krop is dan net een speldenknop zo klein maar na een paar dagen zie je dat kleine balletje uitgroeien tot een flinke krop hoor.
Je kan er trouwens altijd wel vanuit gaan dat als het jong levendig is en flink beweegd dat het dan zeker goed zit.
Jongen die niet gevoerd worden zie je steeds langzamer bewegen en ze hebben dan amper kracht.
Veel succes met de kleine.

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi allemaal,

Ben zojuist nog ff wezen kijken (ik vraag me af of dat dan wel verstandig is, om iedere dag even te gluren) om te kijken of het jong het goed maakt en of er al een tweede geboren is. Mama valk was niet blij met me en pikte naar me (en terecht) toen ik probeerde haar een beetje opzij te laten gaan. Dus toen heb ik mijn pogingen onmiddellijk gestaakt en ze met rust gelaten. Ik heb het jong wel nog kunnen zien, en dat was nog even beweegelijk als gisteren.

Groetjes

Suzanne  :)

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

ik denk niet dat elke dag kijken veel kwaad kan, alleen als de ouders nogal nerveus zijn.

ikzelf neem de jongen pas op vanaf week drie omdat de ouders er dan pas af zijn. Ze bewaken hun nest heel goed, tenminste min broedkoppel van vorig jaar toch.

SDC:D