28 maart 2024, 15:02:17

nieuw

Gestart door ilana, 24 november 2016, 12:41:35

« vorige - volgende »

ilana

ik kocht nieuwe vogelparkiet vrouwtje,daar het andere overleed en er één ook vrouwtje achterbleef,ik heb voor zekerheid ook vrouwtje gekocht,nu deze voormiddag plaatste ik de vogel in zijn nieuwe kooi bij de andere,maar de nieuwe blijft onderaan de kooi zitten,mijn vraag is is dit normaal? ;)

ilana

ik wil nog iets bijvoegen,de nieuwe valparkiet(pop)zit al zo'n 20 cm verwijderd de andere,maar ik maak me ongerust dat ze nog niks heeft geeten en gedronken,is dit normaal de eerste dag?

Lore

Ik zou zorgen dat je 2 plekken hebt waar eten en drinken is. Liefste ver uit elkaar. Als de oudere valkparkiet de nieuwe niet laat eten of drinken bij de gebruikelijke plaats, heeft die wel nog een optie om ergens anders te eten!

Verder is het denk ik ook een deel doordat je nieuwe valkparkiet nog moet wennen. De totale wereld is in 1 klap veranderd voor dat diertje. Puck at ook niet zo veel de eerste dag, drinken had ik helemaal gemist maar zoveel drinken valkparkieten niet dus ik denk dat ik het gewoon niet had opgemerkt.

Lin

Ja dat is vrij normaal. Als ik een valkparkiet verkoop meld ik ook altijd dat het soms wel drie dagen kan duren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ilana

de verkoper snoeide paar kleine vleugels beide kanten,waarom?maar ik denk dat ze daardoor minder wensbaar is,groeit dit terug,het zijn niet de pennen :)

Lin

Ze knippen de vleugels zodat ze niet meer snel weg gaan. Als het goed is groeit alles weer aan. Dan kan je het echte karakter zien van de vogel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)