28 maart 2024, 21:25:41

oproep vraag nodig of niet

Gestart door ilana, 23 november 2016, 14:26:50

« vorige - volgende »

ilana

 :-[We hebben 2 tal jaar 2 valparkieten,gisteren is jammer genoeg plots overleden,de andere zit daar nu eenzaam en verdrietig denk ik!ik weet niet wat hij of zij is,de borst is lichtergrijs dan start en het dier heeft aan vleugels en staart gelijk horizontale lijntjes!nu de vraag ik woon streek langemark-poelkapelle,ik woon poelkapelle is er iemand die ons zou kunnen bezoeken om te zien wat het is?en als ik ander moet bijsteken?ik bedank alvast voor eventueele antwoorden

valkparkiet80

Wil je weten of je er een nieuwe valkje bij moet nemen want snap het niet zo goed. Is een beetje onduidelijk. Als dat je vraag is dan zeg ik ik zou er een ander weer bij zetten

Lore

De vragen (ik kan er 2 uit opmaken) zijn volgens mij of de overgebleven valk een mannetje of vrouwtje is? En of het nodig is om een nieuwe valk aan te schaffen als maatje (en welk geslacht dat dan zou moeten zijn)?

Vanuit de beschrijving van de staartveren (en vleugels) zijn er horizontale strepen op te vinden. Als de valk al 2 jaar oud is, zou de kans groot moeten zijn dat het gaat om een pop/vrouw.
Ik denk dat het wel verstandig is er een nieuw maatje voor te zoeken. Als de overgebleven valk inderdaad een vrouw/pop is, zou ik gaan voor een mannetje.

Heeft u een foto van de valkparkiet? Dat kan ook vaak helpen om meer duidelijkheid van t geslacht te krijgen.

ilana

Beste sorry onduidelijkheid,verdriet zeker,ik denk dat het vrouwtje is ze heeft micht grijze borst en men zegt bij mannetjes dat die donker is!kent iemand in mijn regio ieper-langemark 8920 iemand die er verkoopt en iets van kent,hartelijk dank,meer antwoorden welkom,mag ook op mijn emailadres :)

Lore

Als ze inderdaad 2 jaar samen gezeten hebben zal de overgebleven valkparkiet denk ik verdriet hebben om het verlies van haar maatje. Net zoals mensen aan elkaar gehecht kunnen raken doen valkparkieten dat ook. Het zijn erg intelligente dieren.

Ik zou inderdaad een maatje proberen te zoeken dan. Helaas ken ik niemand in de buurt, toch veel succes gewenst! Misschien via speurders/zoekertjes/marktplaats of zoiets zoeken naar iemand in de buurt die hun valkparkiet weg doet?