1 vogel van de twee gaan vliegen - wat nu

Gestart door Nin, 15 november 2016, 10:21:30

« vorige - volgende »

Nin

Hallo,

ik ben Nin (pas nieuw op het forum) en zit met een paar vraagjes:

Ik heb 14 dagen geleden twee valkparkieten gekocht. Deze zijn zaterdag uit de buitenvoliere ontsnapt waarbij het mannetje is gaan vliegen. Het vrouwtje, dat duidelijk niet kan vliegen, hebben we terug in de kooi kunnen zetten.
Het vrouwtje is heel bang; als je in de buurt van de kooi komt trilt ze helemal en blaast van schrik; als je dichterbij komt begint ze heel hoog te krijsen.

Wat doe ik nu best om de overgebleven valk (fredje) zo goed mogelijk te behandelen? Laat ik haar alleen totdat ze ontstrest is of koop ik haar een nieuwe partner?
En alsik haar een nieuwe partner koop dan best terug een uit een buitenvoliere of een handtamme?
Mag een handtamme valk trouwens buiten gehouden worden want ook voor de nieuwkomer moet het goed zijn.

Ik weet - het zijn een hoop vragen - maar hopelijk kunnen jullie mij advies geven.

Groetjes,
Nin

Lis

Hallo Nin,

Het mannetje is pas een paar dagen weg, er is nog een kans dat hij wordt gevonden.
Meld hem aan op Amivedi liefst met een duidelijke foto van hem.

Groetjes Lis

Nin

Dank jewel Ik heb hem maandagmorgen opgegeven bij het vogelopvangcentrum in herenthout,maar zal ook met  amivedi
kontakt opnemen.
stel dat hij(frits) binnen 14 dagen niet terug is wat is dan het beste voor fredje

Lin

zeker even bij www.amivedi.nl aanmelden!

kijk maar bij gevonden vermist daar staat alles van die website nog een keer erop. Wij proberen een match te zoeken dan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Hoe ziet hij eruit? en wat is je woonplaats? ze worden 20 km verderop en na 3 maanden nog gevonden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nin

het is een lutino met een rode pootring
mijn woonplaats is grobbendonk in belgie
ik heb me proberen aan te melden maar dit liep telkens fout als ik mijn postcode moest opgeven
ik dacht dat een weggevlogen valkparkiet nooit meer terug kwam; in dat geval gaan we nog een tijdje wachten







Lin

Oh sorry belgie. Dan kan het niet op die website.

Kan je bij gevonden vermist een bericht plaatsen? Er worden nl nog steeds valkparkieten gevonden en dan kunnen wij je helpen:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/board,19.0.html


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)


Lin

Nee dat is te ver, als ik de afstand zie.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)