29 maart 2024, 15:20:00

Nieuwe valk blaast en bijt

Gestart door Josje Enk, 14 november 2016, 20:07:25

« vorige - volgende »

Josje Enk

Sinds vier september hebben wij een nieuw Valkje, genaamd Billy. (Nu ongeveer 5,5 maand oud) Omdat Coco zo alleen was vonden we het leuk er een vriendje bij te nemen. En het is ook heel leuk. Billy is een lutino en blijkbaar net als Coco een mannetje. Want hij fluit alles in,ideële na wat Coco fluit en sinds een week of twee praat hij ook alles na wat Coco zegt, en die zegt best veel woordjes. Naar mijn idee hebben ze het heel leuk samen maar ze bijten elkaar ook veel. Volgens mij kan het geen kwaad. Nu had de kweker Billy gekortwiekt waardoor hij niet kan vliegen, hij kan maar een klein stukje opvliegen. Dus ging hij al snel op mijn vinger zitten omdat jij nAr mijn idee niet anders kan. Hij komt ook wel trosgierst uit mijn hand eten maar ik merk toch dat hij nog bang voor mij is. Hij zal niet uit zichzelf komen zoals Coco dat doet, om te kroelen en als ik met mijn gezicht bij m kom, net als bij coco om te kroelen dan pikt hij naar mijn gezicht. Het stappenplan is lastig omdat ik altijd een jarloerse Coco om me heen heb die de boel komt verstieren
Groetjes, José

Lin

Je kan ze ook een voor een uit de kooi halen dan kan de jaloerse er niet bij. Of laat een huisgenoot er een op een aparte kamer tam maken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)