29 maart 2024, 01:48:51

Is dit een koppel?

Gestart door Sanne., 12 november 2016, 12:36:40

« vorige - volgende »

Sanne.

Ik heb van iemand een koppel gekocht (marktplaats), maar ik ben er niet zo zeker van dat het ook echt een man en pop zijn. Volgens mij zijn het lastige kleuren om dit aan het uiterlijk te zien. Ergens op internet had ik gelezen dat lutino poppen (de lutino is mij als een pop verkocht) van die stippen onder de vleugels hebben. En dat heeft deze ook dus ik zou wel denken een pop. Maar het mannetje heeft geen egaal gekleurde staart, maar ook niet echt duidelijk een visgraat. Kan iemand mij helpen? De vogels zijn ca. 2 jaar oud.

Ze hebben al een aantal maanden een broedblok en ze gaan ook wel in het blok, maar er komen nog geen eieren. Ik heb wel veel ervaring met het kweken van standaard grasparkieten, maar van valken weet ik niet zoveel.

Lore

Volgens mij kun je het alleen echt zeker weten met een DNA-test, maar die kunnen best prijzig zijn. Verder dan dat kan ik je niet helpen, maar er komt vast van een ander een nuttiger antwoord.
Ik vind de valk die je als man gekocht hebt wel erg mooi zeg!

bobbie

Bij de bonte witmasker duurt het wel even voor je weet of het een pop of een man is, juist omdat ie bont is.
Bij niet-bont zie je het na de eerste rui of het een pop of een man is. Bij bont kan dit wel 3-4 jaar duren.

Lin

Ik denk zelf twee poppen als de visgraat er nog is en je ziet de vlekjes onder de vleugels nog. Mag ik vragen waarom je dan niet twee vogels koopt die op geslacht getest zijn als je er zelf geen zicht op hebt?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanne.

Bedankt voor de reacties, ik wacht het nog wel een tijdje af.

@Lin: Hierboven staat al dat dna testen best prijzig zijn. Bovendien leek de verkoper wel te vertrouwen toen hij zei dat hij er jongen van had gehad. Maar helemaal zeker weet je 't nooit, zo'n verkoper heeft er namelijk belang bij om z'n vogels te verkopen....

Lin

Je kan ook een dna test naar spanje sturen dat is 5,- per vogel ongeveer. maar ja dat is wat lastiger dan in nederland dat is nl 15 euro. Maar ik bedoelde je hebt ook kwekers die koppels weg doen met geslachtspapieren erbij.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)