28 maart 2024, 17:18:04

eitjes

Gestart door Maryam, 29 oktober 2016, 12:39:47

« vorige - volgende »

Maryam

Mijn Kira (pop) en pino (man) hebben zitten broeden ,ik heb zelf 2 eitjes gezien .
Maar ik kon het niet schouwen en ook niet zien hoeveel eitjes er bij zijn gekomen.
De ouders zaten steeds op het blok en ik wilde hun niet storen.
Vanmorgen  zag ik dat Kira in het blok zat en er een eitje stuk en leeg lag naast haar .
Dus hoop ik dat er een jong is geboren ,ze doen het zo goed de ouders .
Wat moet ik doen met de lege eitje s ?
Zal nog maar even wachten want er kunnen nog meerdere eitjes liggen .

Wil zo graag de baby s bekijken ,spannend hoor .

bobbie

Hallo Maryam,

spannend! En ik kan me voorstellen dat je amper kan wachten om te zien of er daadwerkelijk jonkies zijn, maar ik zou wachten. ALs je op het geluid afgaat kan je ook beoordelen of er jonkies zijn. Als ze gevoerd worden hoor je een speciaal geluid wat je normaal niet hoort. Ik zou ze in ieder geval voorlopig niet storen. Ik begrijp dat dit het eerste nest is dus voor ouders is het ook belangrijk dat ze ongestoord hun natuurlijke gedrag kunnen volgen. De lege eierschalen eten ze vaak op trouwens of ze kieperen het zelf uit het nest.

Ik word bij deze ook erg nieuwsgierig dus houd je ons op de hoogte?

Succes, Nl

Lin

Gewoon even afwachten. Misschien als je wat trosgierst hebt dat ze er beiden uit willen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Ja dat hebben ze wel nodig als ze jonkies hebben. En eivoer. Ik gaf ze graag dat eivoer wat iets vochtig gemaakt moest worden. Dat aten ze als een tierelier.

bobbie

Ahhhhh ........ wat gaaaafffffff!!!! 2 gele donsjes. Wauw. Zo leuk om mee te maken.

Verwen de ouders maar goed.

Genietse, Nel 8)

Lin

Gefeliciteerd! heeft de onderste nu lichte ogen of vertekend de foto?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Ja ik zie het ook. Dan kan het dus cinnamon zijn of lutino? Toch Lin?
Bij lutino zijn de ogen roder en bij cinnamon roodachtig, maar zeker niet donker.

bobbie

Hahaha, nou zo ver was ik niet hoor om een pop aan de kleur ogen te koppelen, zo goed ben ik niet hahaha.

bobbie

Ik gaf de ouders iets gigalekkers zodat ze allebei eventjes eruit kwamen. Had dan bakje met kruik erin klaar staan, jonkies, eitje erin, snelsnel nest verschonen en weer terugleggen. Terwijl praatte ik zachtjes gerustellend tegen de ouders. Bij mij hebben ze nooit de jonkies verstoten of eitjes er uit gegooid.

Lin

De moeder is geen lutino dus de jongste is een lutino pop.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Klopt dat is een pop, fijn dat het goed gaat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Leuke foto's!  Bijzonder om mee te maken.

pita82

De grijze zag ik al bij de verkoop staan. Ga je de gele houden?

pita82

Bijzonder hoor dat je haar van jongs af aan kan tam maken. Hoeveel valkje heb je nu?