28 maart 2024, 23:47:22

Meelwormen geven?

Gestart door ValkPeeko, 27 oktober 2016, 22:17:50

« vorige - volgende »

ValkPeeko

Hallo allemaal,

Nou was ik in de dierenwinkel en zag ik bij de afdeling voor buiten vogels een zakje meelwormen staan ( Wildbird meelwormen om precies te zijn). Dit zijn dode meelwormen. Dus ik vroeg ik me af of dit ook goed is voor mijn valkje, ik heb op verschillende sites antwoorden gezien, dat het rijk is aan natuurlijke eiwitten, en je het als snack moet geven. Ook heb ik (als ik het goed bregeep) gelezen dat het goed is voor jonge. Nou heb ik geen jonge valkjes, en heeft mijn valkje al een bakje eivoer.

Maar kan ik deze meelwormen  (van het genoemde merk hierboven) gewoon aan mijn valkje geven. Dan weet ik of ik nog een keer terug kan om deze te halen, of ze moet laten liggen

MVG
Tim.

Lin

Ja hoor enkele om de zoveel tijd kan je wel geven.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ValkPeeko

Bedankt voor het  antwoorderm
antwoorden, ik weet dat wildbird maar een merk is, maar de meelwormen liggen bij de afdeling voor buiten vogels, en niet voor vogels als huisdieren, vandaar dat ik me af vroeg of dit dan ook goed was voor een valkje.

Tim

harmjan

Ik geef mijn valkparkieten niet alleen eiervoer maar ook universeel voer. Dit laatste lijkt op eiervoer maar is bruin van kleur en bevat ook gedroogde insectjes, waaronder kleine meelwormen. Vooral mijn jonge dieren eten veel universeel voer, blijkbaar hebben ze behoefte aan de extra eiwitten.