19 april 2024, 14:00:01

Even voorstellen.

Gestart door Lore, 27 oktober 2016, 15:06:01

« vorige - volgende »

Lore

Hoi allemaal,

Ik ben Lore, 23 jaar en sinds gisteren trotse eigenaar/baas/slaaf van een jong valkje. Arme beestje was bij een kweker gereserveerd, speciaal gewiekt op verzoek van de nieuwe baasjes... Niks meer van zich laten horen (van wat ik begreep) Dus hij heeft wat langer bij zijn/haar (geslacht is nog onbekend, maar er worden veertjes opgestuurd voor dna onderzoek) bekende mensengezin gewoond.

Het is een ontzettend leuk diertje, stapt heel netjes op, ben nog niet gebeten, alleen een beetje knabbelen op vingers maar echt heel voorzichtig! Hij vind het nu al heerlijk om op z'n koppie gekriebeld te worden.  :)
Ik moet nog een naam voor hem of haar bedenken!

Lin

Hallo Lore,

Welkom hier!  :D Let op met kortwieken dat ze natuurlijk wel iets kunnen vliegen dus ook naar buiten kunnen vliegen. Daarnaast gaan ze nu ook veel neerstorten wat kan leiden tot beschadigde veren/pennen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lore

Dankje!
Dat neerstorten heb ik helaas vandaag gemerkt :( ik had hem op mijn hand, maar hij wou zich krabben en gleed toen weg, en daar ging 'ie... Hij kwam niet bepaald zacht neer dus ik heb de indruk dat hij dusdanig gekortwiekt is dat hij echt absoluut niet in staat is om te vliegen (op verzoek van de reserveerders voor mij). Gelukkig leek er niks aan de hand, later zat hij weer gewoon bij me en hij stapte ook gelijk op van de vloer. Heb alleen zijn vleugels niet kunnen checken, want dat laat hij nog niet toe. Zou ik hem dan het beste in een handdoek pakken?

Ik heb zelf ook al eens vogels gekortwiekt, maar ik heb altijd geleerd dat je maximaal zo veel moet/'mag' weghalen dat ze nog steeds in staat zijn om hun val te vertragen. Dat kan dit valkje echt niet....
Ik hoop maar dat hij okee is, en dat zijn afgeknipte veertjes snel ruien en ruilen voor mooie nieuwe veren :)

Lin

Nee hoor gewoon op je platte hand zetten


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)