28 maart 2024, 16:35:50

moet mijn valkparkiet een ei leggen

Gestart door Mindaas, 24 oktober 2016, 20:49:40

« vorige - volgende »

Mindaas

Hoi allemaal

Ik ben nieuw hier en ook nog niet zolang geleden begonnen met valkparkieten. Ik heb meerdere koppels tamme valkparkieten en nu heb ik vorige week 1 van mijn tamme koppels zien paren :) Sinds vandaag zit de pop steeds in het broedhok en zit daar alsof ze zit te broeden. Ze heeft ook een kaal kontje. Ik denk dat ze een ei moet leggen maar weet dit natuurlijk niet zeker. Hoelang mag zoiets duren? ivm legnood. Ze is verder goed gezond en oogt niet ziek of zo.. maar toch... tis voor mij ook allemaal nieuw en hier zijn vast mensen met ervaring. Ik hoop dat ik de vraag op de juiste plek plaats want ik heb mij net aangemeld en ben alles nog aan het uitzoeken :laugh:

Lin

Ik heb hem toch even verplaatst hiernaar  :D

Er kan tijden overheen gaan. Als ze legnood heeft dan zit ze stil en ademt heel hevig en is niet alert. Zolang je die tekenen niet ziet is het gewoon afwachten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Matthias

12 maart 2017, 02:56:21 #2 Last Edit: 12 maart 2017, 02:58:32 by Matthias
In de gaten houden en hopen dat het geen legnood is. Kan fataal zijn. Als het ei er binnen de 48 uren uit is, wanneer ze dus zou moeten leggen is het goed.

pita82

Hoi Matthias,
Leuk dat je reageert, maar je reageert op oude berichten.
Hopelijk zijn die vragen al opgelost.

Matthias

Oeps eventjes niet naar de datum gekeken, mijn excuses.  ;D

pita82

Geeft niet hoor! Maar het is voor jou zo demotiverend om te reageren als je nooit meer een antwoord krijgt.

lenny21

hey

Hoe gaat het ondertussen met je valkparkieten :D?

Groetjes
Lennert