28 maart 2024, 12:16:00

Nieuwe valkparkiet

Gestart door Roomsje, 4 september 2016, 14:44:10

« vorige - volgende »

Roomsje

4 september 2016, 14:44:10 Last Edit: 9 september 2016, 20:26:28 by Roomsje
k kan over een weekje mijn eerste eigen valkparkietje ophalen.

Ik heb al wat informatie opgezocht en ik heb de kooi al, ze zeiden dat de maten juist waren voor 1 valkje en de bovenkant kan open en heb daar een extra zitstok voor waar het valkje op kan zitten. Ik heb als bodembedekking corbo vloerbedekking omdat ik las dat dit het langst mee gaat en ook goed is. Dit is de kooi: http://www.koopjeshalrenswoude.nl/a-22069125/vogelkooien/iza-3-cabrio-zwart-zwart-of-wit-wit/

Maar nou moet ik het valkje natuurlijk ophalen en mijn vraag was of je een valkje ook kan vervoeren in een knaagdierentransportmandje? Ik heb er nog een staan die in prima conditie is. De bovenkant kan helemaal open en ik kan er een handdoek overheen doen tegen de kou en tocht.

Ik studeer wel maar ben in het weekend meestal de hele dag thuis en verder ook in de namiddag dus dan kan ik mijn valkje er prima lang uit laten maar kan het valkje ook voor een dag alleen zijn als ik bijvoorbeeld een weekendje weg ben? Er hangen speeltjes in het hok en ik heb er 4 voerbakjes bij.

Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het heel graag :)
Vooral omdat dit mijn eerste valkje is en ik de beste zorg wil geven.

Lin

Hoi,

Leuk dat je eerste valkje eraan komt. Bedoel je deze kooi om te vervoeren? [attachment id=0 msg=740632] Die is nl prima. Een dag alleen kan wel. Ik persoonlijk zou hem dan in de kooi houden. Ik zou er wel een maatje bij nemen als je deze tam hebt want alleen is niet echt aan te raden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roomsje

Citaat van: Lin op  4 september 2016, 21:00:38
Hoi,

Leuk dat je eerste valkje eraan komt. Bedoel je deze kooi om te vervoeren? [attachment id=0 msg=740632] Die is nl prima. Een dag alleen kan wel. Ik persoonlijk zou hem dan in de kooi houden. Ik zou er wel een maatje bij nemen als je deze tam hebt want alleen is niet echt aan te raden.


Ja die kooi bedoel ik. Ik heb op het moment helaas maar geld en tijd voor 1 valkje. Als je een maatje zoekt, wat kan dan een goede combi zijn? Voorlopig zit ik nog met school dus ben ik thuis, maar in het weekend ben ik dus wel eens een dagje of weekendje weg en aangezien ik de enige ben die voor mijn valkje wilt en kan zorgen was dus mijn vraag of het valkje met genoeg speeltjes voor een weekendje alleen in de kooi kan blijven?

Lin

Een weekendje kan wel. Maar ik zou zeker een tweede aanraden. Ze gaan teveel vereenzamen en schreeuwen als je weg bent. Als je een heel weekend weg gaat moet je wel iemand hebben die even kan komen controleren en water verversen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

pita82

Ik denk niet dat je meer tijd voor 2 valkjes nodig hebt dan voor 1.Als ze met ze tweeën zijn kunnen ze ook met elkaar spelen.