28 maart 2024, 12:16:00

Nieuwe valkparkiet

Gestart door Roomsje, 4 september 2016, 14:44:10

« vorige - volgende »

Roomsje

4 september 2016, 14:44:10 Last Edit: 9 september 2016, 20:26:28 by Roomsje
k kan over een weekje mijn eerste eigen valkparkietje ophalen.

Ik heb al wat informatie opgezocht en ik heb de kooi al, ze zeiden dat de maten juist waren voor 1 valkje en de bovenkant kan open en heb daar een extra zitstok voor waar het valkje op kan zitten. Ik heb als bodembedekking corbo vloerbedekking omdat ik las dat dit het langst mee gaat en ook goed is. Dit is de kooi: http://www.koopjeshalrenswoude.nl/a-22069125/vogelkooien/iza-3-cabrio-zwart-zwart-of-wit-wit/

Maar nou moet ik het valkje natuurlijk ophalen en mijn vraag was of je een valkje ook kan vervoeren in een knaagdierentransportmandje? Ik heb er nog een staan die in prima conditie is. De bovenkant kan helemaal open en ik kan er een handdoek overheen doen tegen de kou en tocht.

Ik studeer wel maar ben in het weekend meestal de hele dag thuis en verder ook in de namiddag dus dan kan ik mijn valkje er prima lang uit laten maar kan het valkje ook voor een dag alleen zijn als ik bijvoorbeeld een weekendje weg ben? Er hangen speeltjes in het hok en ik heb er 4 voerbakjes bij.

Als jullie nog tips hebben dan hoor ik het heel graag :)
Vooral omdat dit mijn eerste valkje is en ik de beste zorg wil geven.

Lin

Hoi,

Leuk dat je eerste valkje eraan komt. Bedoel je deze kooi om te vervoeren? [attachment id=0 msg=740632] Die is nl prima. Een dag alleen kan wel. Ik persoonlijk zou hem dan in de kooi houden. Ik zou er wel een maatje bij nemen als je deze tam hebt want alleen is niet echt aan te raden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roomsje

Citaat van: Lin op  4 september 2016, 21:00:38
Hoi,