28 maart 2024, 17:03:42

Geslacht van valk

Gestart door ValkPeeko, 21 oktober 2016, 15:56:46

« vorige - volgende »

ValkPeeko

In een van mijn andere topics zei iemand dat als ik een foto van mijn valkje, samen met de leeftijd zou plaatsen er iemand zou zijn die mij eht geslacht wel zou kunnen vertellen. Kan er zelf niet uitkomen als ik het op zoek, dus lijkt mij dit nog wel een goede manier.

Alvast Bedankt!
Tim

Linkje met foto: https://gyazo.com/82310391b1f8b676d114b18ebbbab811

bobbie

Hoe oud is deze valkparkiet? Als de rui al een keer heeft plaats gevonden zal dit een pop zijn. Als hij nog de rui in moet kan je alle kanten nog op.

Is niet bont toch? Want dan zou het nog langer duren voor je het weet. De pop verliest namelijk haar parels niet, de man wel. Maar ...... is het een bonte dan kan het wel 4 jaar duren voor je het aan de parels ziet want bij bont verliezen de mannen ze niet bij de eerste rui, dan komen ze gewoon terug.

bobbie

ik lees net "8 maanden plus 10 weken" in je andere topic. Dus een maand of 10? Dan zou het, als hij niet bont is, een pop moeten zijn. Als het een recente foto is tenminste.


ValkPeeko

21 oktober 2016, 17:33:53 #3 Last Edit: 21 oktober 2016, 17:35:41 by ValkPeeko
Ik zie nu net dat dat een foutje is, Hij is 8 plus 10 weken,niet maanden , hij is nu ongeveer 18 weken out, dus een maand of 4-5. dit de de meest recente foto die ik van hem heb, en is nog geen twee weken oud.

Lin

Weet je wat van de ouders af? zaten die in een voliere en hoe zag de moeder eruit?

Nel (Bobbie) dit is een split bonte geen bonte zelf.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

ValkPeeko

Weet  niks van de ouders af, heb mijn valkje gehaald in een dierenwinkel, de werknemers daar wisten zelf het geslacht ook niet.

bobbie

Ja dat dacht ik al Lin, aan de kuif te zien. Maar omdat ik toch wat wit zag heb ik de mogelijkheid ingebouwd hihi.

-------------------------

Tja, dan is het een kwestie van geduld of een DNA test.

Lin

Een dna test kan je idd altijd doen. Dan moet je wel veren plukken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)