Hulp bij het nemen van een extra vogel

Gestart door ValkPeeko, 20 oktober 2016, 19:40:14

« vorige - volgende »

ValkPeeko

Beste vogel vrienden,

Nou heb ik sinds tweemanden een Valkparkiet (peeko genaamd), deze is ongeveer de 8 maanden plus 10 weken oud, maar zit te denken om er een extra vogel bij te nemen, dit zou dan een Rosella of een neophema erbij te zetten. Nou vroeg ik mij echter een paar dingen af.

-Is het misschien te vroeg om bij mijn valkparkiet een andere (soort) vogel erbij te zetten?

-Hebben beide vogels nog aandacht voor mij, want ik heb gelzen dat als je er twee hebt, ze meer met elkaar gaan, dan met jezelf. en heb om deze reden dan ook niet twee tegelijk gekocht.

-Hoe zit het met voer? Ik geef mijn valkparkiet momenteel Versele-Laga Prestige Grote parkieten, Eten ze wat anders, en zo ja, hoe zorg ik dat ze allebei hun eigen voer eten?

-Zijn er nog andere dingen waar ik bij aanschaf van een andere (soort) vogel op moet letten?


Ik weet dat de kooi voldoende ruimte moet hebben, en bij eventuele aanschaf van een tweede vogel neem ik uiteraard ook een grotere kooi, wat meot hier dan de minimale afmeting voor zijn? (weet van opzoeken dat het dan vaak richting de binnen/kamer voilere zit.

Alvast bedankt!

Tim


Lin

Hoi Tim,

Het is een andere soort vogel. Waarom wil je geen tweede valkparkiet? Te vroeg is een maatje zeker niet.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

carco

Een rosella kan je niet bij een valkparkiet zetten.
Een neophema is geen binnen vogel en niet tam te krijgen. Een bourkeparkiet wel, maar dit is geen neophema.
Verder zou ik inderdaad voor een soortgenoot gaan.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




ValkPeeko

Ik wou deze soort eigelijk voor de kleur, iets  leuks net zoals de valkparkiet die ik nu heb, maar als deze soorten niet samengaan of geen binnenvogrls zijn ga ik een andere zoeken. Ga eigenlijk niet voor een tweede valkparkiet omdat ik geen nest wil, en niet durf te zeggen welk geslacht mijn valkparkiet heeft.

valkparkiet80

Kun je geen foto plaatsen en vertellen hoe oud je valk is. Dan denk ik dat er wel iemand is die je het geslacht kan vertellen

carco

Dna test laten doen dan weet je het meteen en zet je er een valkje van hetzelfde geslacht bij.
Probleem opgelost.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Lin

Ik zou juist van het andere geslacht doen. Twee mannen hoeft niet altijd prima te gaan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)