19 maart 2024, 09:29:47

Teckels

Gestart door Geert52, 14 oktober 2016, 17:41:39

« vorige - volgende »

Geert52

Sinds mijn jeugd heb ik al Teckels, nou ja, ze hebben mij hé !
Ik heb twee draad haar Sigermund man/Colette vrouw standaard.
Ik kan een boek schrijven over Teckels, zoals u misschien wel weet, houd je van ze, of niet.
Ooit had ik een tijger (Teckel) en een chocolade kleur.
De eerste was kampioen , maar naar tentoonstellingen ga ik niet meer.
De chocolade kleur was echt schitterend /prachtige kismarken, echt geweldig.
Wat ik nu zo jammer vindt is dat deze wezentjes niet zo oud worden als hum baasjes, het vrouwtje wat ik nu heb heeft chusing, de bijnier schors geeft te veel hormoon af, en wordt nu onder drukt met vetoriyl 60 mg mijn tijger is daar zo ziek van geweest, die moest ik een spuitje laten geven. soms als ik in een droevige bij ben, denk ik daar weer aan terug, en het vergalt je hele dag.
Dit vrouwtje reageert bijzonder goed op deze medicatie, Ze mocht van de fokker geen nestje meer hebben ivm een keizersnee, en heeft nu alweer jaren pensioen bij ons.
Ze heeft een tumortje bij de hersen stam, die daar voor verantwoordelijk is.
Mijn tijgertje toen ook, er zijn twee varianten van, zij kan volgens de dieren arts er vrij oud mee worden.
Ik wilde dit even met jullie delen, dan ben je een grote kerel van 110 kilo en moet je je huis dier een spuit laten geven.
Het is iets waar je doorheen moet, ik ben er nog kapot van.
Maar goed, er is geen een Teckel het zelfde, ben nu 64, twee jaar met pensioen, en als het aan mij ligt, volgen er nog veel meer.
Hebben jullie dat nu ook ? die drang om onder de dieren te zijn ?
Geert
     

Lin

JA helemaal mee eens. :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)