29 maart 2024, 09:40:56

help

Gestart door Saskia, 16 december 2002, 20:53:30

« vorige - volgende »

Saskia

sinds september hebben we een valkparkiet,maar als ik degen een muur zit met hem dan gaat hij met z'n tong tegen z'n schaduw en hij wil er ook niet meer vandaan.Het zelfde doet hij met de spiegel.Er hangt in de huiskamer een grote spiegel en hij heeft nergens anders meer oog voor.Niet dat hij echt in de spiegel kijkt naar zichzelf,maar hij wil er wel graag bij in de buurt zitten,liefst boven op de lijst.In de slaapkamer hangt ook een spiegel maar als ik die afdek wil hij wel bij me zitten anders niet.Als we hem pakken vliegt hij steeds terug.Nu staat er een kaars voor de spiegel en vliegt hij alleen nog maar naar de kaars en houd niet op met aan het lontje knabbelen.Hij word ook gauw boos op je handen en begint te krijsen als je hem ergens (bijvoorbeeld de spiegel) bij vandaan haald.Het ene moment is hij echt heel lief en zit hij rustig bij je te kroelen en het andere moment bijt hij en houd er niet mee op tot je hem niet meer aanraakt.Ik heb gelezen dat ze plotselinge stemmingswisselingen kunnen krijgen als ze in de rui zijn,zou het daardoor kunnen komen?Oja nog een vraag als ik z'n kopje aai doet hij z'n oogjes dicht en begint hij te gapen en houd daar niet meer mee op,is dat omdat hij dat lekker vind?
Sorry dat ik er nu pas mee kom,maar ik dacht dat het wel over zou gaan.      

Tara

Hoi Saskia, de meeste mannetjes doen dit :) dus maak je maar geen zorgen, ze denken dat er een soortgenoot aan de andere kant zit, maar dat zijn ze zelf  ;D Ze proberen ze dan aan te raken en het spiegelbeeld of schaduwbeeld doet dat dan natuurlijk ook :) Ik hoop dat je wat bijweet :)
Groetjes Tara&co

linda

hoi,
dat gapen daar moet je je geen zorgen om maken, dat doen ze hier ook en je zegt het al zelf , als ze hun oogjes dicht doen dan is het een teken van genot en overgave , want als ze dat niet graag hadden dan zou je dat bekje wel voelen denk ik. Wij tellen hier soms hoe dikwijls ze gapen endat aantal kan nogal oplopen.Wij vinden het heel leuk , en hebben ook ondervonden dat ze niet alleen graag in dat nekje gekroeld worden maar ook onder hun bekje .Beschuitjes voeren noemden wij dat vroeger.Hun kopje gaat dan omhoog en oogjes dicht en maar genieten.Ivm die spiegel , zoekt hij misschien een soortgenootje ? daarom dat hij graag in de spiegel kijkt ?
groetjes en nog veel plezier ermee
linda en co

Paul

Hoi,
Zoals Linda al zei is dat gapen geen probleem.
Ze doen dat vooral als je over hun oortjes aait,
Ik deed het wel eens expres omdat het zo'n leuk gezicht is en dan over zijn 2 oortjes tegelijk de veertjes aaien en dan gaat ie hier vrijwel meteen gapen :-)
Dat komt denk ik dat ze een soort druk op de oortjes krijgen en dan moeten ze gapen.
Die van mij vind het ook heerlijk Als je helemaal bovenop de snavel naar achteren op zijn kopje aait en aan de zijkanten van de snavel vind ie ook geweldig :-)
Dan maakt ie ook de vreemdste geluidjes van genot, net als een soort spinnen bij een poes .

Groetjes,  Paul

Saskia

bedankt voor de reacties.Het is al een stuk minder geworden en hij komt steeds meer bij me zitten.Ik denk dat ie gewoon moet wennen aan mensen want hij is buiten geboren en nooit opgepakt geweest tot hij 6 weken was en wij hem kregen.
Ik vind het echt een lief als hij gaapt.