28 maart 2024, 21:41:31

Mijn kleine vent Cookie zoekt geluk

Gestart door RiRimon, 3 oktober 2016, 02:18:07

« vorige - volgende »

RiRimon

Hoi,




Mijn naam is Rianne en ik woon in Heemskerk.



Ik heb een eenzame valkparkiet thuis zitten. Het is een mannetje en hij heet Cookie. Hij is een standaart wildkleur.



Cookie heb ik 3 jaar geleden uit een dierenwinkel vandaan, wat ik nooit had moeten doen. Ze zeiden dat hij 6 weken oud was, maar ik betwijfel dat.



Hij was gekortwiekt en constant bang en zat constant te rillen van angst. Schreeuwde vaak en raakte snel in paniek. Je hoefde alleen langs zijn kooi te lopen, en zijn kuif ging helemaal plat van angst.
Ik liet zijn veren groeien, misschien voelde hij zich dan wat veiliger. Hij werd inderdaad rustiger, en rilde een stuk minder En dan, werd hij uit het niets zo angstig, vloog tegen dingen aan en ik was bang dat hij zichzelf van kant zou maken, dus ik liet hem zitten in zijn kamervoliere voor een lange periode.



We hadden besloten dat hij een partner nodig had, en hebben een prachtige lutino pop van een familie overgenomen.



Ze was heel tam en heel erg lief, heel zachtaardig. Cookie was meteen verliefd, vloog meteen op haar af toen ik binnen kwam met haar in de kooi en begon te communiceren. Ik had hem nog nooit zo gelukkig gezien, en ze was goed voor hem.


Vanwege haar, zit hij wel is bij me, omdat zij dat deed, en kwam heel langzaam maar zeker over zijn angst heen. Behalve voor handen, dat vind hij het engste wat er bestaat, maar dat word ook minder. Hij vloog altijd uit zichzelf naar je toe.


Helaas had zij veel problemen, talloze keren naar de dierenarts en ze is blijkbaar te ver doorgefokt. Ongeacht hoe ernstig het was, ze geneesde wel altijd.


En dan opeens is ze overleden, niet zo lang geleden. Ik was er kapot van, maar voor Cookie was het de einde van de wereld.


Sindsdien krijst hij de heledag door, raakt in paniek en is weer overal bang voor. Hij krijst zo hard en in een bepaalde frequentie, dat het gewoon pijn doet. Het breekt mijn hart om hem zo te zien, maar heb moeite om normaal te kunnen functioneren met zijn gekrijs. Het lijkt ook erger te worden. De buren bonken de heletijd door tegen de muren aan en we krijgen klachten.


Hij moet helaas weg, maar het is waarschijnlijk beter voor hem. Hij moet ergens heen waar andere valkjes zijn, waar hij zich eindelijk thuis voelt.



Liefs,
Rianne

ilana

ik wil dolgraag adopteren,maar ik woon streek rond ieper westvl :)

Lin

Is een tweede erbij geen optie meer dan? Er zijn ook oudere poppen die nog een huisje zoeken. En anders weet ik nog wel wat facebookpaginas.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)