18 april 2024, 20:18:17

Voorstellen :)

Gestart door Timo, 26 september 2016, 19:32:26

« vorige - volgende »

Timo

Hoi allemaal

Ik ben Timo, en nieuw op dit forum dus.

Ik heb (nog) geen valkparkiet maar heb wel de wens/plannen er een te kopen.

Ik heb in de tijd dat ik bij m'n ouders woonde bijna m'n hele leven met grasparkieten geleefd.
Nu ik sinds een poosje op mezelf woon (en de grasparkieten konden helaas niet mee) zou ik toch graag zelf een vogel willen.
Omdat ik de grasparkiet nu eigenlijk wel ken wil ik het eens met een valkparkiet gaan proberen.

Ik hoop hier op het forum nog veel te kunnen leren over de voor mij nieuwe soort, en hopelijk heb ik er binnenkort een in huis, uiteraard volgen dan foto's!

Mvg,

valkparkiet80

Welkom

Ik weet niet of je nog een studie doet of al werkt. Maar ik zou wel voor 2 valkjes gaan.
Dan zijn ze niet eenzaam en hebben ze elkaar als jij niet thuis ben

Timo

Opzich is er eigenlijk (bijna) altijd wel iemand thuis, komt maar zelden voor dat er de hele dag niemand is.

Bij m'n grasparkieten was m'n ervaring wel dat deze nauwelijks tam te krijgen waren met z'n tweeën, ondanks dat we er echt wel veel tijd aan besteed hadden.

Ik wil het eerst eens met 1 parkiet gaan proberen, mocht die echt ongelukkig lijken dan is een tweede het overwegen waard.

Maar het is voor mij belangrijk dat 'ie tam is, anders is er voor mij geen lol aan.  :)