28 maart 2024, 23:45:20

Kamerplanten voor vogeltjes?

Gestart door mariannevanbruggen, 24 september 2016, 01:11:37

« vorige - volgende »

mariannevanbruggen

Hoi,

Ik vroeg me af wat valkjes mogen hebben. ik heb een hele mooie chrysalidocarpus lutescens gezien en ik vroeg me af of ze dat mogen hebben. Ik wilde daarnaast een wilgje erbij zetten maar die worden erg groot dus daar zie ik van af en breng alleen soms wat takken mee naar huis. verder is peterselie een lekkere geur en handig in de keuken maar dat vinden ze helemaal geweldig om te slopen. Koekie molt een pot peterselie in een uurtje, denk dat de chrysalidocarpus lutescens het langer volhoud. Iemand nog een paar leuke goedkope planten voor mn 5 sloopmonsters??
Aanraders die echt goed zijn voor ze?
liefs van Koekie , Timmy, Pino en Roosje... oh en Marianne natuurlijk :)

Lore

Late reactie hier (zelf pas net ingeschreven voor dit forum) maar ik heb zelf 2 graslelies (Chlorophytum comosum) staan en die zijn veilig voor vogels :) het is een plantje dat lijkt op een soort graspol, en er groeien eens in de zoveel tijd takjes aan waar dan nieuwe kleine plantjes aan groeien.  Die kun je in een glas water hangen tot ze wortel schieten en dan afknippen en overplanten in een nieuw potje.

Het is een makkelijke plant om te houden, je geeft hem niet snel teveel water en als je het een keertje vergeet gaan de bladeren hangen :P

Lin

Hoi,

Ik heb je vraag even verplaatst naar een ander Board omdat dit niet een levensbedreigende vraag is.

M.B.t. wat ze niet mogen hebben kan je deze paginas bekijken:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/planten.htm en http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,18486.0.html

Ze vinden kattengras lekker om te slopen en ook bamboe en dat mogen ze.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Vogelvrouwtje25

Ik heb zelf ook katten ras gehad voor mijn vogel vindt ze supper lekker en leuk om mee te spelen
Hebij nu gewoon een potje gevuld met graszaad kwam binnen een paar dagen al op en ook dat is erg in trek en een hele goedkope oplossing