2 mei 2025, 15:09:29

bijten: afleren

Gestart door Raikiri, 3 april 2004, 17:54:01

« vorige - volgende »

Raikiri

Hoihoi!

Chrissy's hapt... :-/ ... Ik wil hem bijvoorbeeld gaan aaien maar dat pikt ie waarschijnlijk niet en dan gaat ie bijten.... Maar bij me moeder gaat ie niet happen als ze hem aait..
Wat moet ik doen :( ???

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Skippy

Oei...is hij soms meer aan je moeder gewend?
Skippy bijt af en toe ook wel eens hoor....maar dat is meer om te spelen... bijt hij hard of niet? Want misschien wil hij ook spelen...ik heb hier niet echt zo verstand van hoor dus ik zou eigelijk niet weten...

Raikiri

hm...... eerst vond ie mij even leuk als me moeder... hij hapt voor mij erg hard(misschien voor jullie niet hoor).

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Skippy

Maar nu vind hij je moeder leuker? Het kan ook zijn dat je hand naar iets ruikt wat hij wel leuker vind.

Raikiri

ja.. hij vind me moeder nu leuker....

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Raikiri

weet nie.... ik was altijd me handen met water voordat ik met Chrissy aan de slag ga.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Skippy

Oh dan zal het daar niet aan liggen...misschien komt het omdat je moeder hem meer aandacht geeft? Gewoon veel fluiten, tegen hem praten en hem vasthouden (als je hem een poos op je hand laat zitten went hij er vanzelf aan en zal hij het niet meer zien als een "vreemd ding" en ernaar gaan pikken...succes!

Skippy

Raikiri

okee... bedankt voor de tip... echters ben ik vaker thuis.... me moeder is met werk.

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Anita1

hoi.ik heb ook nog een tip.het pikken kan je afleren door in zijn koppie te blazen.en dan hard nee te rorpen tegen hem.dan leren ze het snel af.je kan het proberen.die van mij pikt ook nog iets.maar al veel mider.want hij weet dat ik dan blazen ga.ze weten het dan snel.succes.anita

Raikiri

bedankt voor de tip..... iemand zei een keer dat je ze moest straffen met een spuitje water.. Wel een beetje zielig voor Chrissy... hij haat water...........

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Paul

Hoi Chrissy,

Echt straffen heeft ook geen zin bij een valkje dat heeft alleen maar negatieve uitwerkingen.
Dat blazen is niet echt straffen ze vinden het alleen soms niet fijn en als ze dat combineren met dat pikken kan je daarmee het pikken wel afleren dat is een prima manier.

Groetjes, Paul

Raikiri

Ja paul...... Als je ze echt straft met een spuit water wat ze al heel erg haten zijn ze eerder weg dan dat ze het pikken afleren......

Groetjes Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Christine

de mijne bijt ook en met blazen helpt het niet dus ja beetje een hopeloos gevalleke

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

andre28

Hoi, ik heb ook twee valkparkieten een broer en zus.
Als hij los was viel hij mij ook aan en vloog die iedere keer weer op de kast.
Ik heb van alles geprobeerd niets hielp.
Ik heb op een gegeven moment hem weg willen doen.
Met haar heb ik totaal niets geen last, kan er alles mee doen.
Op een dag waren ze allebei los en weer viel hij mij aan tot bloedens toe.
Ik heb hem gepakt en zijn vleugels gekort wiekt.
1 dag later had ik hem weer zover dat ik hem weer wilde.
Hij was weer rustig kalm en kon weer alles met hem doen zoals ik dat wilde.
Hij komt weer op mijn schouders, hand, onder de trui, enzovoort.

christine

ja hij komt op mijn schouder zitten maar dat bijten dat werkt op mijn zenuwen en dan kan hij nog is zo hard fluiten en van zenne tek maken maar ja