Wie wil mijn mannetje een goed huisje geven?

Gestart door Jeanni, 16 september 2016, 15:02:04

« vorige - volgende »

Jeanni

16 september 2016, 15:02:04 Last Edit: 16 september 2016, 15:19:34 by Jeanni
Na 5 jaar samen te hebben geleefd, hebben mijn kerel en popje besloten elkaar naar de veren te staan.
Ik durf ze niet meer samen in een kooi te doen, na de twee aanvaringen die ze nu gehad hebben. Mijn pop heeft op dit moment geen slagpennen meer, mijn ventje nog maar aan een kant. Ze zitten nu gescheiden, waarbij mijn ventje eigenlijk in een veels te klein kooitje zit (reiskooitje). De grote kooi opdelen gaat helaas niet, daar hebben we al naar gekeken. Gezien de man niet handtam is, willen we op zoek naar nieuwe woonruimte voor hem, liefst waar hij kan vliegen zoals een grote voliere.

Het is een wildkleurman van middelbare leeftijd. Exacte leeftijd weet ik niet, wij hebben hem vijf jaar geleden ook voor iemand opgevangen. Hij heeft bij ons altijd binnen gezeten.

Hij is dus geen fan van mensen, en er nog steeds wantrouwig voor. Het is tevens de eerste valk die ook niet handtam gekregen heb, ondanks ik er meer op latere leeftijd opgevangen heb.


Indien iemand een adresje weet of meer informatie wil, laat het me dan weten.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Jeanni

Mijn woonplaats is Nijkerk, maar om het ventje een goed huisje te geven ben ik bereid om een stuk te rijden.