24 april 2024, 04:35:21

Heel onrustig in de kooi

Gestart door Roomsje, 11 september 2016, 20:16:24

« vorige - volgende »

Roomsje

Ik heb vandaag mijn nieuwe valkje opgehaald en ze komt uit een voliere maar ze is net 2 weken aan het vliegen daar en verder nog niet in contact geweest met veel mensen. Nu is ze heel onrustig aan het fladderen in de kooi en valt ineens van een zitstok naar beneden en klimt dan weer omhoog. Moet ik me hier al zorgen om gaan maken? ze is net een paar uurtjes bij me. Ik heb nu een etensbakje vol gedaan en 1 op de grond gezet en het water staat ook nog op de grond. Ze eet nu wel en dan is ze ook rustig dus misschien dat het daar aan ligt. En ze wilt maar niet gaan slapen, wat kan ik hier aan doen? Ik heb 1 doek over de kooi gedaan en daar lijkt ze iets van te kalmeren.
Maar de onrust, zou dat kunnen komen omdat ze uit een voliere komt en nu in een kleinere kooi? dat ze moet wennen aan minder ruimte? Ik wil niet dat ze een vleugel breekt maar daar ben ik nu dus heel bang voor omdat ze zo aan het fladderen is.

Lin

Ik heb hem even naar Gedrag verplaatst omdat dit niet iets levensbedreigend is.

---

Laat haar even drie dagen met rust totdat ze goed gegeten heeft. Ze moet eerst aan de omgeving wennen. Met een paar dagen is ze wel rustiger. Hoe oud is je valkparkiet?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roomsje

Citaat van: Lin op 11 september 2016, 20:26:47
Ik heb hem even naar Gedrag verplaatst omdat dit niet iets levensbedreigend is.

---

Laat haar even drie dagen met rust totdat ze goed gegeten heeft. Ze moet eerst aan de omgeving wennen. Met een paar dagen is ze wel rustiger. Hoe oud is je valkparkiet?

Ik heb haar van een kinderboerderij en de eigenaar zei dat ze ongeveer 8 weken is maar ik denk dat ze ouder is, maar nog geen jaar.
Ze is nu wel rustiger geworden en ze heeft een klein beetje gegeten maar nog niks gedronken. Nu ben ik morgen aan het werk maar ben tussen de middag thuis dus dan kan ik weer bij haar kijken. Word een valkparkiet zelf wakker wanneer het dat wil?

Lin

Ja net als een man ze worden gewoon wakker als het licht wordt. Drinken doen ze niet veel dus kan zijn dat je dat even gemist hebt. Je kan altijd nog een bakje op de grond zetten.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)