28 maart 2024, 10:47:10

Nieuw valkje tam maken

Gestart door Roomsje, 11 september 2016, 18:04:50

« vorige - volgende »

Roomsje

Ik heb vandaag mijn eerst valkje opgehaald, ze komt uit een voliere waar ze natuurlijk met soortgenoten zat. Ze is nog jong en ik heb haar voorzichtig met een handdoek in de kooi gedaan maar nu lees ik dat dat niet de goede manier is, ze zit nu namelijk in 1 hoekje van het hoek en kijkt maar naar 1 kant.
Ik heb een bakje met voer en een bakje met water op de grond gezet er er hangen maar 2 speeltjes in het hok. Ze staat tegenover me op ooghoogte. Nu was ze wat gespannen en is tegen de andere kant van de kooi aangekomen maar ik zie verder geen beschadigingen aan haar vleugels of pootjes.
Nu heb ik gelezen dat je ze de eerst 2 dagen of eerste week alleen moet laten zodat ze kunnen wennen aan de nieuwe omgeving en geluiden. Ze staat in mijn slaapkamer omdat dat een vrij rustige kamer is, maar is dit wel handig? Ik heb trosgierst in het hok hangen maar ze kijkt er niet naar om, kan dit ook zijn omdat het net nieuw is voor haar?

Wat vinden jullie? Ik kan alle tips en adviezen gebruiken.
Bedankt alvast! :)

Lin

Hoi,

Ik had al op je andere vraag gereageerd. Echt even met rust laten anders blijft ze bang. Binnen vier dagen eet ze wel.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)