28 maart 2024, 09:24:21

Bang voor handen

Gestart door connie, 16 december 2002, 18:59:15

« vorige - volgende »

connie

Hallo iedereen, Ik heb mijn Toby sinds agustus en ik ben dol op hem. Hij zit op mijn schouder en arm vliegt ook op mijn vingers, eet uit de hand en ook tussen de lippen. Als ik de kamer uitga  roept hij me na tot ik antwoord geef en dan is hij  tevreden. Kortom een erg lieve en gezellige vogel. Maar ik KAN HEM NOOIT VASTPAKKEN. Dat is werkelijk een ramp. Als ik  alleen maar naar hem wijs of mijn hand in zijn richting beweeg, of mijn vinger tegen zijn buik aan wil doen om hem op te laten stappen deinst hij al terug. Het is erg vervelend als ik zijn nagels af en toe moet knippen natuurlijk. Weet iemand een trucje. ???  Met vriendelijke groet Connie :(

Tara

Hoi Connie, normaal had je al vanaf het begin rustig moeten benaderen en veel met je handen. Het valkje mioet nu weer de tijd krijgen om te wennen,  je moet zoveel mogelijk met je handen in de kooi doen, en iedere dag hem eens eten proberen te geven uit je handen, op de duur zal je valkje beseffen dat het niets kwaakd doet en zals hij niet meer bang zijn, je moet echt veel in die kooi zitten en hem veel proberen te pakken, ik hoop dat je er iets mee hebt, groetjes, Tara&co

connie

Lieve Tara, De vogel is de hele dag gewoon los in de kamer. Hij is alleen in de kooi om te eten en te slapen. Hij zit gewoon knus bij me op de schouder en zo. Hij eet uit de hand zit op mn hand enzovoorts. Ik kan hem alleen niet pakken. Groetjes Connie

Tara

:) hoi Connie, ik hoop dat je hem eens te pakken krijgt, want als je hem te pakken krijgt moet je hem dich bij je houden en hem aaien, je ziet wel, er is altijd een plaatsje die de valk heerlijk vindt, zo is mijn Laiko veel sneller tam en nu is ze ook handtam :)
groetjes, Tara&co

connie

Hai Tara, bedankt voor je reacties. Ik kan hem natuurlijk makkelijk pakken vanuit de kooi, als ik bijvoorbeeld zijn nagels moet (laten) knippen. Hijis dan zo in paniek dat hij flink kan bijten. Nou vind ik dat op zich niet zo erg maar ik heb zo'n medelijden met hem als ie zo angstig is. Maar ik ga het es proberen om hem, als ik hem vast heb te gaan aaien. Bedankt Connie

Murphy

hey Connie
Mijn Valk Murphy reageerd ook zo raar bijterig op handen..
Voor de rest kan je ook alles met haar doen alleen aaien vind ze dus eng :-/..
Ik heb nu een trucje gevonden;Als ze een eitje gelegd heeft dan neem ik zo'n eitje in me hand en dan wil ze heel graag op mn hand komen heel raar ::)..!?
Misschien ook een truukje voor jouw valk :P ?
Groetjes Milena & Murphy

connie

Hallo Milena, Bedankt voor je berichtje. Leuk hoor van je valk om op je hand te komen zitten bij haar eitje. Wil natuurlijk weten of je wel voorzichtig bent :-))  Mijn Toby komt heel vaak op mijn hand zitten (nooit op de geopende hand wel op een vinger of de vuist. Aaien kan ik ook wel vergeten. Maar  sommige katten hebben dat ook. Ze komen wel bij je maar willen dan niet opgetild worden.  Maar ik vind het best zo hoor.Ze zit haast altijd knus bij me. Nu ook terwijl ik dit zit te tikken zit ze in mn oor te  kletsen. Groetje Connie

vogelfriek

hallo

als ik m,n vinger bij het kopje van m,n vogel doe dan
gaat ze ook bijten, niet hard maar wel heel snel.
poosje later heb ik gehoord dat als je in de verkeerde
richting met je hand naar de vogel komt, dan kan ze gaan
bijten, probeer het dan van een andere kant. Misschien helpt
het wel bij je valkje :)

connie

Hallo Vogelfreak, Bedankt voor je  reactie. Ik heb het op alle mogelijke manieren geprobeerd. Ik naderde met mn hand van voren , alleen een vinger,  de hand van boven, de hand open, de hand dicht. Met  een lekkernij, een koekje of zo., Zachtjes van achteren beetpakken en sussend toespreken, en ga zo maar door. En reken maar dat ik op dit punt geduldig ben. Ik blijf het proberen. Fijn dat jullie allemaal zo meeleven en met raad bij wil staan. Groetjes Connie

Loky

 
Hoi Connie,

Bij mijn vorige baasjes, wou ik ook niet dat iemand mij aanraakte, maar sinds ik bij angelique en peter ben, gaat dat heel goed.
Ze mogen mij overal wel lekker kriebelen.
Maar dat komt ook omdat zij niet bang voor mij zijn, want dat hebben wij, valkjes erg snel door.
Niet twijfelen hoor, en zeker niet angstig zijn.


connie

 ;DHallo Lieve Loky, Natuurlijk ben ik niet bang voor mijn Toby, wat dacht je? Hij is veel te lief.  Waar ik wel bang voor ben is dat ik het verkeerd kan doen, om hem te dwingen  het goed te vinden dat ik hem vastpak. Ik heb het al zo vaak verteld hier, Hij komt geregeld knus bij me zitten op mn schouder op mn hand. op mn arm. Alleen.... wanneer HIJ dat wil. Vastpakken wordt h ij aangstig van. Groetjes ook aan Peter en Angelique, Connie

linda

11 januari 2003, 21:04:51 #11 Last Edit: 11 januari 2003, 21:06:41 by linda
hoi,
heel spijtig vind ik dat dat jullie je valkjes niet kunnen pakken met je handen. Onze pico heb ik met de hand grootgebracht dus met hem geen probleem , en onze caro heb ik terwijl hij nog in de voliere zat regelmatig op mijn vinger genomen. Het is dat wel een voordeel dat ze je handen gewend zijn en ik denk dat het toch beter is als het enigzins mogelijk is dat je een valkje koopt bij particulieren , dan  zijn ze  de handen namelijk al gewend, als ze binnen zitten toch en ook in de voliere , als ze er even tijd voor maken kan je heel tamme  valkjes kopen en zijn ze van jongsaf al aan de mens gewend
.Hier kan ik er alles me doen , ze geven hun helemaal over als ik maar kroel en aai en kopje krab , ik kan ze aaien en vastpakken hoe ik maar wil .Ik hoop dat het bij jou ook nog gaat lukken maar aub niet met een handschoen beginnen want anders moet je die altijd aan doen en dat is ook niet leuk.
groetjes linda en co

connie

Hallo Linda en co, bedankt voor je berichtje.Ik ben al heel blij dat ie gewoon gezellig bij me komt zitten. Net als nu. Terwijl ik zit te tikken, zit hij op mn arm lekker mee te wippen, gaat dan weer op mn vingers zitten, zodat ik niet goed meer kan tikken. Wel gezellig allemaal. Ik ben bang dat hij bij de kweker al bang gemaakt is op  een of andere manier.  Maar ik ben tevreden en gelukkig met  Toby zoals hij nu is. En misschien ....in de toekomst dat het me nog lukt dat hij niet meer bang is als ik hem pak. Groetjes Connie :D

cisca

Hallo allemaal.
Ik heb ook best wel eens het probleem dat Bonny ineens in mijn handen bijt.
Alleen bij Joop doet hij dat absoluut niet als Bonny bij mij zit en ik wil even lief kriebelen dan neemt hij een hak in mijn hand en gaat snel bij Joop zitten en die kan werkelijk alles met hem doen.Nou moet ik er wel bij vertellen dat ik altijd koude handen heb misschien dat dat afschrikt.

Lique

 Hoi,

Ja, sommige valkjes zitten nou eenmaal liever bij de een, als bij de ander. Dat merk je hier ook wel, ze komen graag bij peter, maar bij mij vinden ze helemaal geweldig.
Jammergenoeg zijn er ook valkjes die gewoonweg niet bij je willen zitten, en op geen mogelijke manier tam te krijgen zijn.
Met K.C. bijvoorbeeld ook, als hij er zin in heeft, komt hij bij je, maar is als de dood voor handen. Als hij wil, komt hij wel op je vinger zitten, maar pushen ofzo, ho maar, dat lukt ook neit bij hem, en dat hoeft natuurlijk ook niet. We nemen hem, zoals hij is. En daar gaat het om:)

Groetjes @ngelique