Herplaatsing tamme wildkleur valkparkiet man van 3 jaar

Gestart door Mandy76, 4 september 2016, 18:56:30

« vorige - volgende »

Mandy76

Hallo allemaal,
De "ouwe garde" kennen me misschien nog wel onder de naam mandysbeestenboel. Ik heb tussen 2001 en 2008 met veel valkparkieten gekweekt en sommige daarvan fladderen nog in jullie kamers/voliéres rond. :D
Na een relatiebreuk ben ik moeten stoppen en heb uit 2 lijnen een getekende man (=Sol) en witmasker opaline pop (=Luna) gehouden waaruit 3 jaar geleden een wildkleur man (=Hijo) is gekomen. Vooral deze is erg tam en fluit allerlei deuntjes en geluidjes.
Onlangs na 5 jaar latten gaan samenwonen (Halsteren, vlakbij Bergen op Zoom) en heeft mijn vriend heel leuk de voliére in het hondenhok gebouwd. Ondanks de 2 katten ging het gelukkig goed. Alleen...mijn vriend kan absoluut niet tegen het ochtend- en avond gegil van Hijo, ik vind het wel meevallen maar ben het al jaren gewend. Hij heeft het een hele poos geprobeerd maar kan het niet meer aanhoren... :(
Daarnaast heeft Hijo geen normale relatie met zijn vader Sol. Hij zit continue op z'n lip en is dominant, zodanig dat ik Sol al geen jaren meer heb horen fluiten! Sol kan daarnaast ook niet meer normaal bij zijn Luna zitten want dan propt Hijo zich er weer tussen. Ik moet dus helaas toegeven dat dit niet normaal is en het toch beter is als hij een eigen plekje krijgt.
Een zéér goed thuis is heel belangrijk. Zo wil ik graag contact houden hoe het met hem gaat en hem evt op kan zoeken. Hij is een huiskamer gewend, maar een volière met de kans om een koppel te vormen heeft de voorkeur.
Ik heb hier nu niet alle gegevens bij de hand maar kan ik wel allemaal op/uitzoeken. Zo heb ik ook vele foto's en filmpjes van hem, dit zijn meest actuele.
Bij interesse graag uitgebreide mail over het thuis dat je kan bieden. Hij gaat me zeer aan het hart... :-*

Mandy76


Mandy76

En nog een paar.  :)

ilana