28 maart 2024, 19:49:31

Vraag over eivoer en fruit

Gestart door Dax, 3 september 2016, 10:24:17

« vorige - volgende »

Dax

Goedendag,
Sinds een aantal dagen hebben wij twee valkjes. Ze hebben de naam chichi en Coco gekregen.
Ik heb me wel ingelezen maar sommige informatie spreekt elkaar tegen dus ik dacht ik stel hier de vraag op de hoop dat jullie me kunnen helpen.
De eerste vraag die ik heb gaat over eivoer. Op het zakje staat dat ik het een beetje rul kan maken met water. Hoeveel moet ik aanhouden wat ik moet mengen met water en hoe vaak in de week moet ik het geven en hoe lang mag het blijven staan?

Vraag twee.
Ik heb kuipjes (soort pudding kuipjes) erbij gekregen wat volgens mij fruit is?
Hoe lang mag je die laten staan. Wbt vers fruit moet dat geschild zijn of mag je ze bijv ook een halve kiwi geven met schil?
Hoe geven jullie het fruit? Op een schaaltje of bakje in de kooi, of bijv aan de tralies of gewoon uit de hand?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoord

Daeny

Hoi

Daeny krijgt af en toe vers fruit maar ze is er niet dol op. Wij geven het gewoon vast geprikt op de tralies. Appel, aardbei etc.

Eivoer mengen wij met droogvoer en ook het grit doen we er een keer per twee dagen door.

Wat anderen doen??? Weet ik niet  ;D

Els

Dax

Hoi Els dank je wel voor je antwoordt

valkparkiet80

Ik doe de ene keer eivoer door het eten heen. En als ik gekookt ei geef dan doe ik het op een schoteltje wat ik op de tafel zet.
Appel haal ik de schil er af en zet ik op  de tafel. Sla leg ik ook op de tafel. Alles haal ik aan de einde van de dag weg. Bij mij krijgen ze elke dag schoon water en voer

Lin

Ik heb grit en maagkiezel onbeperkt in een bakje zitten, dat verrot niet. Eivoer max 2 keer in de week eetlepel per valk. In de kweekperiode onbeperkt. Fruit geef ik ivm gisten zelden, ik geef eerder groente dan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dax


lievaapje

hoi ik geef mijn valkjes ook groente mogen ze alles hebben gekookt weliswaar ? en ook rijst en macaroni gekookt
broccoli zijn ze dol op en kaas ook af en toe :)