28 maart 2024, 20:55:57

Volière maken even een vraagje

Gestart door Lithium3d, 1 september 2016, 18:50:09

« vorige - volgende »

Lithium3d

Hallo allen,

Ik ga in de achtertuin een volière maken, nu zit ik alleen met het volgende:
1 locatie kan ik een volière maken in een L vorm, met een binnenruimte in mijn berging. Deze zal ongeveer 400 x 70x200 worden aan beide zijdes.
Binnen in mijn hok kan gelijk achter de muur een nachthok. Maar nu heb ik aan de andere kant van het hok ook een ruimte van 400x400, maar niet echt een ruimte in mij berging voor een nachthok aan die kant.
Nu zat ik te denken om boven tegen het plafond aan een soort koker te maken en zo verbinden met het nachthok.

Wat voor afmeting zou ik voor zoiets moeten gebruiken minimaal en hoe zouden jullie dit maken?

Groeten,

Rick

Lin

Als je een pvc buis neemt van 15 cm en die hoog in een gat steekt dan gaan ze daardoor wel naar binnen vanuit de volière naar nachthok. Maar hoeveel is de afstand die ze in de buis moeten afleggen? Het is wel handig om ook nog een sluisje aan je voliere te maken of doe je alles binnendoor?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

edewaal

Goedemiddag,

Ook ik ben bezig met het maken van en voiliere, voor mij is het allemaal ook best nieuw en ben erg enthousiast.
Nu heb ik aluminium panelen gehaald alleen begin nu te twijfelen aan de maas.

Het gaas is 2,5 X 2,5 cm groot. Kan dit nog voor mijn valkjes?

Misschien een overbodige en onzekere vraag maar ik heb helaas nog niet de gehele kennis opgedaan, wel veel over de verzorging maar de huisvesting nog niet geheel.
Eerder zaten zij in kant en klare kooien :)

Hopende te mogen vernemen.

Bij voorbaat dank.

Mvgr,
Erik de Waal
Vijfhuizen

Lin

Ik zou de maat 19x19 aanraden, dan weet je zeker dat er geen klein koppie in vast komt. Rechtsbovenin is een zoekknop. Soms vind hij de eerste keer niks maar dan nog een keer op zoeken klikken. het barst hier van de informatie nl.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lithium3d

Voor de buis zou het gaan om ongeveer 2 meter.
Dus een aardig stukje.

Lin

Dat is wel heel lang. Kan je niet een looproute maken met hout en gaas?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)