28 maart 2024, 13:07:47

Na 7 maanden weer terug...

Gestart door sblub, 1 september 2016, 15:52:20

« vorige - volgende »

sblub

1 september 2016, 15:52:20 Last Edit: 1 september 2016, 16:11:11 by sblub
Hoi allemaal,

Even een korte introductie: ik ben Sanne, 28 jaar en woon in Hardenberg Overijssel. Sindskort trotse eigenaar van een valkparkiet genaamd Speedy.

Speedy was eerst van mijn vriend. Zij heeft daar zo'n 2 jaar gewoond, toen ze op een dag per ongeluk is weggevlogen. Na vele oproepen op Facebook en amivedi.nl is ze, na 7 maanden, eindelijk weer terug. Als ze het is tenminste... want hoe kan je dat na zo lang nog zeker weten, ze is niet geringd en nogal schuw. Maar ze lijkt er wel erg veel op, dus ik houd deze vogel gewoon en probeer haar weer opnieuw tam te krijgen.

Nu mijn vraag. Omdat deze vogel zolang weg is geweest, is de kans aanwezig dat ze ziektes of iets dergelijks kan hebben, toch? Wat mij opvalt is dat ze nogal vaak slaapt en haar veren zo opdoft ofzo... ze eet verder wel goed en lijkt het ook wel naar haar zin te hebben in haar kooi. Toch vind ik haar wel erg rustig en ben een beetje bang dat er misschien toch iets met haar kan zijn. Zijn mijn zorgen reëel en terecht of moet zij gewoon lang wennen aan de nieuwe situatie? Ze is sinds zondag bij mij.

Ik hoop dat iemand mij hiermee zou kunnen helpen.

Alvast bedankt!


carco

Wat super dat hij ( is geen zij maar een hij van de foto) is terug gevonden.
Maar als jullie een pop hadden is deze niet de jullie.
Maar oké waar is hij gevonden en wanneer?
Is die toevallig nagekeken door een arts of gelijk bij jullie terecht gekomen?

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




pita82

Wat een verhaal! Moeilijk om te weten of het echt jullie speedy is.Ik zou mijn wildkleur ongeringd ook niet herkennen aan het uiterlijk,ze lijken allemaal op elkaar :-X Ik zou hem misschien herkennen aan gedrag,maar dat zal ook veranderd zijn al hij 7 maanden buiten heeft geleefd.Hopelijk is deze van jullie en mist niemand anders hem.Ben wel benieuwd waarom jullie juist denken dat dit speedy is?

sblub

Bedankt voor jullie reacties!
De mensen waar ze uiteindelijk terecht kwam wisten ons te vertellen dat het wel een pop is. Ze lijkt ook erg veel op onze Speedy. Ze is gevonden in Zuidwolde,  redelijk in de buurt. Uiteindelijk hadden deze mensen op internet gekeken of iemand een valkparkiet misten. Toen kwamen ze bij mensen in Hoogeveen, maar dit was niet hun vogel dus kwamen ze bij ons terecht. Het lijkt of ze op bepaalde dingen van eerder wel reageert. Maar erg schichtig en bang nog. Of het Speedy is of niet maakt mij niet meer zoveel uit, deze vogel heeft bij mij wel een goed thuis.

Heb nog geen dierenarts erbij gehad, ook omdat ze in korte tijd veel verhuisd is, van Zuidwolde naar Hoogeveen naar ons in Hardenberg. Mocht het na een tijdje nog zo zijn kan dat altijd. Misschien zijn er ook nog dingen die ik eerst kan proberen om te kijken of het dan beter gaat met haar. Ze vond het wel leuk om haar kooi uit te mogen maar mij vindt ze nog wat eng. Wennen dus!

carco

Dit is echt geen pop hoor!!!
100% een man
Klik op het plaatje voor onze site!




sblub

2 september 2016, 22:11:19 #5 Last Edit: 2 september 2016, 22:17:04 by sblub
Dit was onze Speedy.


pita82

Nou ja, als er nu iemand zijn valkparkiet niet kan vinden omdat hij bij jou zit,maakt het natuurlijk wel uit.
Maar goed misschien is het hem gewoon.Denk alleen dat alle twee de speedy,s mannen zijn.
Waarom denk jij dat het een vrouwtje is?

carco

Jullie Speedy is ook een man, dus wat dat betreft kan het wel.

Maar je moet er toch iets in herkennen?
Iedere vogel heeft zijn eigen karakter.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!