28 maart 2024, 12:21:17

(Ziek/ gewond?) valkparkiet.

Gestart door Kevin123, 1 september 2016, 14:44:02

« vorige - volgende »

Kevin123

1 september 2016, 14:44:02 Last Edit: 4 september 2016, 20:48:11 by Kevin123
Ik heb een valkparkiet van ongeveer een jaar oud, extreem actief en speels (ook erg tam).

Wegens redenen moest ze even in de woonkamer voor een dag en sinds toen is ze veranderd, ze is nu erg stil. Ik dacht dat ze bang was geworden maar ze heeft zichzelf bezeerd.
Er zijn een aantal (opgedroogde) bloedsporen op haar veren (vleugels).


Doordat ze niet meer kan vliegen/ actief is heb ik haar voer en drinken makkelijker bereikbaar gemaakt voor haar en ook een avondlampje gekocht en in haar kooi gezet zodat als ze honger/dorst heeft dat ook s'nachts kan doen.

Wat kan ik het beste doen, haar uitwerpselen lijkt oké, ze zit niet bol en staart wippen doet ze ook niet, ook eten lijkt ze gewoon nog goed te doen, alleen is haar staart wel recht naar beneden en slaapt ze ontzettend veel en ook kan ik zien dat ze last heeft van haar vleugel.

Het is nu 3 uur in de middag en weer probeert ze te slapen, ik denk niet dat ze ziek is maar dit puur doet omdat ze niks anders kan zonder een werkende vleugel.

Mvg

UPDATE:
- Ze eet normaal voer, kracht/ ei-voer en ook is er schelpenzand aanwezig, af en toe een snack zoals koekje krijgt ze ook.
- Er zijn voldoende speeltjes aanwezig (geen spiegeltje).
- Kooi is goed schoongemaakt.
- Ze is eruit geweest in de woonkamer maar zover ik weet niet ergens tegen aan gevlogen/ bezeerd.


Ze is beter geworden!

Lin

hoe gaat het vliegen en bewegen nu?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kevin123

Citaat van: Lin op  1 september 2016, 15:44:06
hoe gaat het vliegen en bewegen nu?


Nog steeds hetzelfde, ze wilt liever niet vliegen want ze weet dat het haar pijn zal doen, ik heb een aantal dingen gekocht zoals een houten zit-stok en een vitamine stok die ze heel lekker vond, ze ziet er zelf goed uit alleen het vliegen gaat niet echt.

Lin

Als je geen verbetering ziet voor maandag dan even naar de arts ter controle.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Kevin123

Citaat van: Lin op  1 september 2016, 17:27:12
Als je geen verbetering ziet voor maandag dan even naar de arts ter controle.


Zal ik doen, bedankt.