16 april 2024, 13:27:41

Mijn nieuwe maatje Elmo !

Gestart door XxLindaxX, 2 april 2004, 22:58:16

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Elmo is al goed gegroeid en kan zelfs al vliegen. Zij word over 2 dagen al 5 weekjes oud. Zoals elke valkparkiet is ze gek op alles wat blinkt en dus zijn de sierraden niet meer veilig  :)
Het is echt een schatje en een allemansvriendje !
Ik heb donderdag een speelplank met stokken en speeltjes in elkaar geknutseld waar Elmo graag zijn tijd op doorbrengt. (Onder toeziend oog natuurlijk).

Groetjes Linda

Hier nog  een foto van Elmo.



XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik ben afgelopen zondag toen het zo'n stralend weer was samen met mijn vriend, mijn broer en zijn vriendin naar het papegaaienopvangcentrum in Veldhoven geweest. Dit is nu de 3e keer dat ik er geweest ben en deze keer heb ik alles goed bekeken. Er zitten zo'n mooie vogels tussen, maar natuurlijk ook verminkte vogels. Ik zag een geelkuif kakaoe met een snavel die helemaal verminkt was en dat vond ik er zo afschuwelijk uitzien. Verder vind ik het supertof dat ze zo'n park ooit zijn begonnen, want als je ziet hoe zielig het is als je van die prachtige vogels in een klein kooitje gaat stoppen en wat dat voor impact heeft op die beesten dan zal je het zeker met me eens zijn.
Bijna alle voilleres worden van bouwmateriaal resten gemaakt die geschonken worden door bouwbedrijven. En daar maken de vrijwilligers van het park dan prachtige voilleres van.
In de parkietenvolliere waar de mensen binnen mogen zitten valkparkieten, halsbandparkieten en een aantal soorten kleine papegaaien. De kleurenvariatie is echt mooi, maar als je dan zo'n kleine rode pitbull papegaai in je vingers hebt hangen of hij blijft als een pitbull aan je hengsel van je tas hangen dan word je weer ff herinnerd aan de bijtkracht van zo'n lief beestje.  :)
In een voillere achteraf zaten nog wat misvormde valkparkieten wat wel naar was om te zien. De een was half kaal , de ander had een gierhoofd, weer een ander waren de neusdoppen verrot en nog een paar anderen die niet meer konden vliegen of raar liepen.

Ik vond een mooie dag met bewondering voor het park !
In de zomer ga ik dus weer terug met mijn ouders en schoonouders om nieuwe aanwinsten te bewonderen.

Hier nog een paar leuke kiekjes die ik genomen heb in het park.

Een halsbandparkiet


Een geelkuifkakatoe


Parkietjes in alle kleuren


Nog een mooie papegaai


Mijn vriend die het rode pitbull papegaaitje probeert te voeren :)


Mijn vriend John en ik bij de speeltuin in het park


Ik hoop dat jullie het mooie foto's vinden, helaas kan ik ze er niet allemaal opzetten.

Groetjes Linda

Paul

Hoi Linda,

Hele mooie foto's daar zitten echt mooie vogels zo te zien.
Dat mensen zo slecht voor hun vogels zijn is ongelovelijk soms :-(
In elk geval is het wel goed dat ze zo worden opgevangen dan hebben ze toch weer een goed leven.

Groetjes, Paul

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Met Elmo gaat het super ! Ze word aankomende zondag al 6 weken. Ze is nu zo'n beetje uit haar kooi gegroeid, en daarom ben ik opzoek gegaan naar een grotere kooi. Ik heb een hele mooie op standaard gezien van 70 bij 60 bij 40 cm. Deze ga ik volgende week kopen en dan probeer ik mijn andere kooi die ik pas sinds december heb weer te verkopen.
Verder vliegt ze al al lekker rond en land al redelijk na een wat vallen en opstaan.  :)
Ze eet al grit in kleine hoeveelheid en zaadjes van trosgierst en een beetje parkietenzaad. Het gaat al de goede kant op dus.

Hier heb ik nog een paar leuke foto van de webcam !




En hier nog een paar plaatjes van het papegaaiencentrum !

2 ara's


Valkparkieten


Een mooie papegaai


2 ruziƫnde miniatuur ara's


Miijn vriend die nog wat papegaaien aan het voeren is.


Groetjes Linda

XxLindaxX

Het gaat super met Elmo !
Ze is nu 6.5 week oud en zit tot morgen nog op de 2 voedingen.
Ik kon nu echt merken dat de parkietenkooi die ik vorig jaar voor mijn grasje had gekocht te klein werd voor Elmo en dus heb ik afgelopen zaterdag een nieuwe kooi gekocht. Het is een groene kooi op standaard waar 2 valkjes in kunnen.
Ze moest even wennen aan zo'n grote kooi, maar vond het toch heel leuk dat er een doorzichtige bak onder zit waardoor ze alles in de gaten kan houden. Ze klauterd en speelt met de dag meer, wat erg leuk is om naar te kijken.
Mijn vader is 5 dagen naar zwitserland geweest en had voor iedereen een koeiebel meegebracht, en voor Elmo had hij de kleinste meegebracht.  :D Wij lagen dus met zijn alllen in een deuk toen hij het belletje liet zien.
Bij Elmo is de bel ook in de smaak gevallen, want de bel blinkt en er komt een leuk geluid uit !

Verder geef is s'morgens nog Cede pap gemengd met eivoer en zaadjes en s'avonds alleen eivoer met trosgierst of parkietenzaadjes. Ik heb gelezen op het forum en gehoord van cybergirlie dat het darmenstelsel van de valkjes de pap op een gegeven moment niet meer aan kunnen als je te lang pap blijft geven, en dat is voor mij het punt geweest om Elmo eens alleen eivoer met zaadjes te laten proberen. Dit vond ze ook nog heerlijk en daarom geef ik tot zaterdag alleen s'morgens nog handopfokpap met eivoer en zaadjes en vanaf zondag eigelijk geen handopfok meer. Zo weet ik zeker dat ze niet aan de handopfok verslaafd raakt, maar aan eivoer, fruit of groente  :D
Ik heb een klein bakje poeder bewaard voor de zekerheid en de rest heb ik vanmiddag weggegooid.

Je kan nu ook echt merken dat ze mij goed kent, want ze vliegt me overal achterna en als ik binnen kom groet ze meteen.
Elmo eet ook steeds meer zelfstandig en vandaag heb ik daar snel een foto van kunnen nemen.

Hier nog een paar leuke foto's !

De nieuwe kooi


Wat een knapperd he !


Elmo aan het eten

Marianne

Hoi Linda,

Mooie foto's hoor!

En wat boft Elmo met zo'n mooie kooi.
Wens hem maar veel plezier in zijn nieuwe woonomgeving.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!