20 april 2024, 05:48:03

Mijn nieuwe maatje Elmo !

Gestart door XxLindaxX, 2 april 2004, 22:58:16

« vorige - volgende »

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Volgende week is het eindelijk zover. Na weken te hebben gewacht mag ik volgende week mijn lutino valkje Elmo gaan bezichtigen en ophalen. Ik vind Elmo zo'n leuke naam voor een lutino dat dat het eerste was wat ik wist voordat ik uberhaubt wist bij wie ik een lutino valkje kon krijgen.
Elmo is ergens in de eerste week van Maart uit zijn eitje gekropen en zal volgende week dus 4/5 weken zijn.
Hij/zij zal dus nog een paar weekjes met de hand gevoerd moeten worden en dat zal ik met liefde en plezier doen.
Ik heb dus ook een aantal weken de tijd gehad om informatie te zoeken over de valkparkiet en natuurlijk handopfok.
Nu weet ik dus wat me te doen staat en waar ik goed op moet letten.
De laatste inkopen zijn gedaan en de kooi staat te wachten tot wanneer die weer bewoond gaat worden.
Ik had de kooi in December 2003 gekregen van mijn vader omdat de oude kooi kapot was en mijn grasparkietje ook weer eens wat nieuws mocht hebben. De nieuwe kooi was iets te groot voor tweet de parkiet waardoor ik soms even goed moest kijken waar hij zat.  :D
Maar eind februari was tweety ineens ziek. Hij zat heel bekrompen en ineen gedoken en reageerde niet meer op mij, wat hij anders maar al te graag deed. Toen ik s'avonds naar bed ging heb ik hem nog een kusje gegeven, want ik voelde dat dat de laatste keer zou zijn dat ik hem levend zou zien.
Ja dus, want de volgende morgen was ik al heel vroeg wakker en ging meteen kijken toen ik hoorde dat mijn vader thuis kwam van zijn werk. Mijn gevoel klopte, want hij was dus overleden. Dit gebeurde in 1 dag en niets wees erop dat hij dood zou gaan. :'(
Ik wist al dat ik een nieuwe parkiet wilde en cybergirlie (waar ik mee sport) vertelde me over haar valkjes en dat leek mij ook wel wat. Vandaar dat ik nu bijna Elmo als mijn nieuwe maatje krijg.

Hieronder een foto van zijn nieuwe huis.


Als ik meer nieuws heb zal ik er uitgebreid over vertellen met de nodige foto's natuurlijk.

groetjes Linda


Raikiri


Cheers, Quynh & Raikiri~

Cybergirlie

Hey Linda,

Leuk dat je me ff had gebeld en gaaf dat je hem morgen mag gaan halen.Ik ben reuze benieuwd.
Woensdag kom ik misschien wel ff met je mee na het sporten.
Ik wil hem wel graag zien ja.

Nou succes morgen.
Enne veel foto's maken he daar.Ik ben wel benieuwd.

Groetjes Sasja

Dit is het eerste jong en is nu 18dgn oud.

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Eindelijk heb ik Elmo opgehaald. Hij is wel wat jonger dan ik verwacht had, maar volgens de kweker zal het prima lukken. De kweker heeft er immers al tientallen met de hand groot gebracht en zal wel weten hoe het moet.
Ik heb er de volste vertrouwen in en mijn moeder heeft hem al ingepikt .  :)
Foto's zullen snel komen, maar ik wil hem eerst even bij laten komen van de rollercoasterrit in de auto.

Groetjes tigergirl

Cybergirlie

Hey Lin,

Gaaf joh.
Ik ben echt reuze benieuwd hoor.
Kom ff online bij msn dan.
Ik zie dat je op het forum aangemeld bent.(hihihihhi)

Groetjes Sasja

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Inmiddels heb ik Elmo al weer 1,5 week en hij wordt aankomende zondag 4 weken. Na wat terug gereken ben ik erachter gekomen dat hij op 21 maart uit zijn eitje is gekropen en niet in de eerste week van maart.
Toen ik hem kreeg had hij nog geen veertjes, maar dat is nu wel anders. Hij heeft parelveertjes op zijn rug, een gele staart en witte vleugel uiteinden. Betekend dit dat ik een geparelde lutino heb, of is dat normaal voor 3,5 week ?
Ik hoop het niet want dat betekend dan dat ik een geparelde lutino heb en die zijn vrij zeldzaam :)
Ik heb hem de eerste week om de 4 uur eten gegeven omdat hij tussen de 2 en 3 weken was. Nu is hij tussen de 3 en 4 weken en geef ik hem om de 5 uur pap. Als hij tussen de 4 en 5 weken is geef ik hem ook nog 4 voedingen en daarna gaat er elke week een voeding af tot hij zelfstandig eet.
Het mooie is ook dat hij al vanaf 3 weken van een lepeltje eet en ik heb vandaag wat trosgierst ter kennismaking bij hem in het hokje neergelegd. Hij is heel nieuwsgierig en leert snel dus ik heb er vertrouwen in dat hij snel op zaad zit. En niet dat ik nog pap moet blijven geven tot hij 9 of 10 weken is omdat hij dat veel makkelijker vindt.
Tot eind volgende week krijgt hij nog na elke voeding een lekker warme kruik en dan zal het niet meer hoeven omdat hij dan alle veertjes heeft en 5 weken word.
Elmo heeft sinds afgelopen vrijdag een nieuw geluid, hij fluit namelijk als ik zijn naam roep of hallo zeg. :D Echt een lief geluidje.

Maar goed dat was het weer voor deze keer.
Hieronder staat nog een foto die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt. Je kunt hier goed op zien dat hij al flink gegroeid is.

Groetjes tigergirl

Coco en Chantal

Hallo
wat een schatje zeg en nog zo klein :). schattig hoor.
waar heb je het valkje gekocht als ik vragen mag?.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


XxLindaxX

Hoi Hoi,

Ik heb het valkje bij een oude collega van mijn vader gekocht. Hij heeft zo'n 40 koppeltjes zitten en als de jongen 2 a 3 weken zijn gaan ze naar mensen die ze met de hand op willen voeden. Waaronder ik dus. Hij is niet een kweker zoals jullie heb ik inmiddels begrepen, want enkele mensen vonden het heel raar dat hij ze zo jong verkoopt.
Ik ben het inmiddels wel gewend en Elmo doet het heel goed en word zeker een hele mooie valk.
Hij houd er ook erg van om te knuffelen heb ik vandaag gemerkt.  :)

Nou bedankt voor je reactie en ik hoop dat je zo antwoord hebt op je vraag. Anders lees ik het wel  ;D

groetjes tigergirl

Tara

Hoi hoi,

jeetje, wel erg jong vind ik, ik lees alles nu pas net. Maar ok, daar ga ik nu niet over discusiƫren. Je hebt een heel mooi valkje, doet me aan een valkje denken die ik ooit had ... Zorg maar goed voor 'm, en geef 'm eventueel een dik kusje van me ...

Groetjes, Tara

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een paar hele mooie foto's gemaakt.
Gister is gebleken dat Elmo een grote kroelkont is en dat hij het fijn vind om lekker bij mijn nek te zitten en gekroelt te worden.
De kweker heeft vandaag gebeld om te vragen hoe het ging en we hebben meteen gevraagd of hij toevallig ook geparelde had zitten. En dat is het geval, dus het zou goed kunnen dat ik een hele speciale vogel heb. ;)
Heeft het lange wachten toch iets heel bijzonders opgeleverd !
Maar goed verder gaat het nog steeds heel goed met Elmo. Ik ben nu ook niet meer bang dat hem iets zal overkomen, want hij eet goed, zijn krop is elke keer netjes leeg en hij is veel te schattig om dood te gaan.

groetjes Linda en Elmo

Hier nog een foto die ik vanmiddag heb genomen.

Cybergirlie

Hoi Linda,

Elmo ziet er echt goed uit ja.En je hebt zeker een hele bijzondere.
Gaaf hoor.
Ik hoop dat je ook nog foto's van hem op mijn site plaatst.
Elmo zal zeker een hele mooi vogel worden hoor ,hopelijk is het wel een vrouwtje anders raakt hij waarschijnlijk z'n parels kwijt na zijn eerste rui ,maar dat hoeft niet hoor.

Groetjes Sasja

XxLindaxX

Hallo allemaal,

Ik heb vandaag de naald en draad methode toegepast om te weten van het geslacht van elmo is. UITSLAG : de naal begon rondjes te draaien en dat wil zeggen dat elmo een ZIJ is.
Daar ben ik heel blij om, want dat houd ze haar pareltjes.
Verder zit ze sinds gister in de grote kooi en sinds vanmiddag zonder kruik. Alleen s'nachts gebruik ik nog een kruik omdat het dan kouder is.
Morgen wordt ze 4 weken en dan ga ik eivoer mengen door haar papje.
Het gaat dus nog steeds heel goed met Elmo en ze wordt al een echte valkparkiet !

groetjes linda en elmo

Hier nog een foto die ik vandaag heb genomen.

giovanni

 :o echt een prachtvalkje zal dat worden!!
je mag je zeer gelukkig prijzen hoor :)
En je kan mss de naam veranderen in Elma:D

grtjs

Coco en Chantal

hallo
ja wat een schatje zeg en nog zo klein, heel vertederend.

Leuk dat het een popje is dan houd ze haar pareltjes wel apart hoor.

groetjes chantal
Groetjes Chantal en de valkjes


Nes

Hey Linda,

ach wat een schattepoepiescheetje!!!  :) Wat een lief valkje.
Bijzonder hoor, een geparelde lutino  :) Heel veel plezier met Elmo.

Groetjes Nes.