29 maart 2024, 15:03:02

valkjes van buiten naar binnen met eitjes

Gestart door sietto, 24 augustus 2016, 07:31:36

« vorige - volgende »

sietto

hallo.
wij hebben een koppel valkparkieten welke sinds een week of 2 erg goed met elkaar kunnen. ook hebben ze al redelijk veel gepaard. nu hebben ze in hun buitenhok ook een broedhok maar in dit buitenhok zitten ze normaal alleen als wij er bij zijn en lekker in de tuin zitten. nu heeft ons vrouwtje net een eitje gelegt in het buitenhok. nu is onze vraag zouden wij dit nestje nu ook naar het binnenhok kunnen plaatsen of raken ze dan helemaal van slag. het is nu nog wel warm maar het blijft nederland dus de koudere nachten komen er aan. ik heb geen nachthok in het buitenhok maar wel een mooi groot broedhok. toch heb ik ze het liefst binnen maar is verhuizen naar een ander broedhok wel slim en mogelijk.

Lin

Ik haal zelf nu de eieren weg. De dagen worden ook korter dus ook minder tijd om door te blijven voeren. Eieren verplaatsen naar een andere ruimte gaat niet altijd goed. Waarschijnlijk zal ze op dezelfde plaats gaan leggen.  Maar je kan het proberen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

sietto

zou ik de vogels ook buiten kunnen laten nu en eventueel als het kouder word de voorkant van het hok dicht maken.

Lin

Sommige doen het wel. Ik zelf kies er niet voor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)