19 maart 2024, 11:44:12

Vraagje

Gestart door Pris23, 16 augustus 2016, 12:25:29

« vorige - volgende »

Rianne

De pap kun je goed warm houden door het bakje met pap in een ander bakje met heet water te zetten. Steeds nieuwe pap maken kost tijd (en geld). Per voeding maak je wel nieuwe pap maar 2x pap maken voor 1 voeding is wat zonde.
Fijn dat hij aankomt, goed teken!

Wat Linda bedoeld te zeggen is dat de kweker zelf het jong had moeten voeren tot hij zelfstandig kon eten. :)

Pris23

Aahh dan ga ik dat proberen.. is idd makkelijker dan tussen door nieuw te maken..

Hij komt niet bij een kweker vandaan.. maar gewoon bij iemand thuis die een nestje had.. is ook de 1e en laatste keer dat deze ouders een nestje hebben.. want ze plukken..

carco

Ook dan had ie daar moeten blijven.
Klik op het plaatje voor onze site!




Pris23

Ik ga me hier snel weer afmelden .. wat maakt het nou uit wie hem pap geeft ik of zij... sjonge jonge zeg... leuk forum dit...


Daeny

Hey Pris23
Ik denk at we allemaal nu wel weten dat jonkies bij de kweker cq eigenaar zouden moeten blijven tot ze zelf kunnen eten. Dus ik vind zo langzamerhand dat dat soort opmerkingen op Pris23's berichten achterwege kunnen blijven.
Pris23 doet haar best om DIT jonkie een goed leven te geven. Laten we nu allemaal gewoon helpen.

Misschien is het voor de moderators nog een idee om ( eventueel weer) een topic aan te maken over de (on) wettigheden betreffende valkparkieten nesten en jongen.

Groetjes uit Winsum
Els

Pris23

Dank je wel Deany!!


Lin

Hoi,

Ik weet niet hoe we het duidelijk moeten maken Els. Het staat nl boven bij de topics van dit Board. Blijkbaar duurt het toch heel lang voordat er begrepen wordt dat het gaat om het zelfstandig zijn en te vroeg verkopen en niet de reden waarom er voor handopfok is gekozen.  Maar als iemand zomaar aan een nestje begint zonder zich ingelezen te hebben dan kunnen wij weinig doen. Daarnaast staat het elke keer gemeld op facebook paginas.  Gelukkig komt het al minder vaak voor doordat mensen het nu overal lezen. Dus de kwekers/mensen thuis of de koper is al beter geinformeerd. Maar als je nog een tip hebt, graag!

Pris wat geeft degene waar je het valkje kocht voor adviezen en gaf ze je ook de pap mee die hij daar kreeg? Zijn zij nu op de hoogte gesteld door je en wat bieden ze dus voor nazorg?
Heb je wel al het schema gelezen over handopfok staat ook als sticky op dit Board? Daar staan heel veel tips in.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Pris23

Hoi Lin. 

Ik heb  precies dezelfde pap als die zij gebruikte.. heb elke dag contact met haar hoe het met hem gaat..
Hij weegt nu inmiddels 78gr dus groeit gelukkig goed ! Ook eet die zelf van zijn zaadjes..

Ja dat heb ik gelezen..

Daeny

Hoi Lin,

Tja het is mij wel bekend en anderen vast ook, maar soms, heel soms dan denk je ach dat arme beest kom maar gauw mee ik zorg wel voor je....

Ik denk dat het een goed idee zou zijn als er in de algemene Media weer eens op gewezen wordt.Volgens mij is er sinds de wetgeving van kracht werd bijna niet meer over geschreven.  Misschien ook dan met adviezen voor mensen die overrompeld worden door dit probleem met een onverwacht nestje. Bijvoorbeeld een advies over waarheen als je hetzelf niet kan om wat voor reden dan ook.

Sorry Pris... vervuil je topic... 8)

Fijn dat het beter gaat!

Pris23

Zoo de kleine coco weegt nu 80gr voor zijn pap! Groeit goed! Eet nu van een lepeltje ipv via het spuitje..
[attachment id=0 msg=740335]

Rianne


Lin

Fijn dat het goed gaat. Ziet er goed uit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Pris23

Ja toch ?
Vanaf wanneer mag er een voeding weg blijven? Hij krijgt nu 3 voedingen .. ochtend middag en avond .. eet zelf ook zaadjes    hij was zondag 6wk... en weegt nu 83gr

Lin

Zolang hij nog aankomt zou ik het nog zo laten. Want 83 is niet een redelijk gewicht. Zou mooi zijn als hij minimaal 90 red.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Pris23

Oké ! Doen we dat !! Dank je wel...