19 april 2024, 05:08:33

Man wil nieuw vrouwtje niet

Gestart door Anoeska, 10 augustus 2016, 18:57:44

« vorige - volgende »

Anoeska

Hallo allemaal,
Ik hoop dat ik hier een antwoordt kan vinden voor mijn probleem met mijn valken, laat ik even bij het begin beginnen.... Ik heb vorig jaar een koppel valken gekocht voor in mijn volliere. Mijn inziens heb ik ze gered uit een vreselijk bestaan, heel klein kooitje waar ze maar net hun vleugels konden strekken, als dat al kon.... Maargoed bij thuis komst merkte ik dat de pop niet lekker was, zware ademhaling..... na wat medicatie is ze uiteindelijk toch dood gegaan en heeft de man zeker 4 dagen onafgebroken getreurd om zijn popje door middel van roepen, roepen en nog eens roepen (echt zielig), dus besloot ik een nieuw popje te kopen. Dat was uiteraard even wennen maar de man begon mijn koppel roodruggen te stalken en werd verliefd op de pop van de roodruggen(ook een gele). Nu zijn we een jaar verder en wil hij nog steeds de roodrug en de valk pop wil de valk man want ze zoekt hem steeds op om te kroelen maar hij jaagt haar weg. Maar nu zijn dus mijn koppel roodruggen ook gescheiden omdat de valk er steeds tussen zit en weet ik echt niet meer wat ik er mee aan moet..... Er wordt niet gevochten of id in mijn volliere maar zit wel met 2 gescheiden koppels...... Wie weet raad????

Groetjes, Anoeska   

Lin

Hoeveel ruimte heb je nog voor een vogels erbij? Je kan het ook zo laten? Of had je graag jongen gewild of vallen die andere nu echt buiten de boot?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anoeska

Hoi, Ik heb nog genoeg ruimte. Mijn volliere is 4 meter lang en 2.5 meter breed met nog een binnen hok van 2.5 bij 1 meter. Er zitten in totaal 10 vogels in. Ik hoef niet perse jongen maar vind het zo mooi om te zien als het echte stelletjes zijn. Ik heb broedhokken maar die heb ik er niet in gedaan omdat ze net in hun nieuwe verblijf zitten (ben pas verhuisd) en ben bang voor ruzie in de groep.
Het waren allemaal leuke stelletjes maar sinds het vrouwtje van de valk weg is is het een beetje een rommeltje.....

Lin

Ik zou een nieuwe man kopen en die een paar maanden apart zetten met de pop totdat ze elkaar echt leuk vinden.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anoeska

Heel goed idee, ga ik doen!! Bedankt voor je reactie  ;)

Lin

Ik bied geen garantie tot succes hoor  :D


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)