28 maart 2024, 09:20:24

Voorstellen

Gestart door Dinyy, 3 augustus 2016, 15:06:41

« vorige - volgende »

Dinyy

Dag allemaal, ik zal me ook maar netjes voorstellen hier. Ik ben Diny en sinds ongeveer 9 maanden heb ik een waanzinnig lieve en tamme valkparkiet Bono. Ik woon samen en heb Bono vanaf dag 1 handtam  gemaakt, leren praten en als ik thuis ben is hij er altijd uit en vindt het zeer prettig om bij mij te zitten. Ik kan alles met hem doen, althans aangenomen dat het een hij is. Hij toont machogedrag, rijdt op zijn kooi of touw en maakt geluid op de tralies met zijn  onderkaak.
Het enige nadeel aan Bono is dat hij gilt als ie me niet ziet, ik werk en probeer zoveel mogelijk met hem bezig te zijn  als ik thuis ben. Aangezien hij de laatste weken erg hitsig is en na het "rijden" onder in zij  kooi gaat zitten (broeden?) zit ik eraan te denken een valkparkiet erbij te nemen om hem gezelschap te houden. Nu lees ik hier dat ik hem er een plezier mee zal doen en hij gewoon handtam blijft gelukkig. De enige vraag die ik nog heb is, kan ik een jonge valkparkiet bij zetten, Bono is nu ongeveer 10 a 11 maanden en ik weet niet of dit kan.

valkparkiet80

Welkom
Ik zou er zeker een maatje bij nemen voor Bono.
Anders is hij alleen als jij aan het werk ben. Dat vind ik persoonlijk zielig.
Ik zou er voor 1 van zijn eigen leeftijd gaan. Ze zeggen altijd dat 2 mannen niet goed
samen gaan. Daar ben ik het niet mee eens. 2 poppen ging bij mij ook altijd goed samen.
Heb je een foto van Bono?

Dinyy

Een foto plaatsen lukte helaas niet, het bestand is te groot wordt aangegeven.
Er is overdag wel iemand thuis hoor, maar daar moet hij niet zoveel van weten aangezien ik altijd degene ben die met hem bezig is. Ik wil graag een tamme valkparkiet erbij hebben en als ik er eentje van Bono zijn leeftijd erbij neem ben ik bang dat de nieuwe te oud is om tam te maken. Vandaar dat ik liever een jong erbij Heb maar weer niet ofdat kan.

valkparkiet80

Hier bij herplaatsen staat daar niks bij?
Of anders kijken op valkparkieten groep Facebook daar staan er ook
genoeg die een goed thuis zoeken voor hun valkje

Lin

Welkom hier.  We hebben inderdaad een herplaatsing gedeelte hier en te koop.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Dinyy

Ik kon bij herplaatsing niets vinden en ben verder gaan zoeken. Ik heb een heel lief vrouwtje (Diva) van ruim 2 maanden gevonden en ze zit sinds vrijdag bij Bono in zijn kooi. Op zich gaat het wel goed, ze zitten samen benden in de kooi te eten en Bono praat honderduit tegen haar. Maar als ze op een touw of stok zit gaat ie steeds naar haar toe en probeert haar te bijten. Gelukkig niet hard maar ze geeft wel ff een snaar naar hem. Als ie te dicht in haar buurt komt waarschuwt ze ook met happen openen beetje blazen. Ze zijn er samen uit geweest de afgelopen twee dagen en dan reageert Bono ook erg jaloers, het vrouwtje is ook erg tam wil graag bij me zitten. S'nachts gaat de hoes over de kooi en ik hoor ze niet meer, de een zit aan de ene kant op een schommel en de ander op een touw aan de andere kant. Kan ik nog wat doen om moet ik het gewoon laten gaan op deze manier?

Lin

Gewoon zo laten, ze zitten nog maar net bij elkaar zal vast beter gaan met een paar weken.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

nagelniekje

8 augustus 2016, 09:23:16 #7 Last Edit: 8 augustus 2016, 09:27:56 by nagelniekje
Hallo Diny,

Ik wilde mij ook voorstellen maar zie net dat ik mijn bericht verkeerd gepost heb.

Groetjes Monique

Dinyy

Geen probleem hoor, kan gebeuren  :D

Dinyy

Nou, we zijn inmiddels ruim 2 maanden verder en het gaat prima met beide vogels. Het vrouwtje imiteert alles en praat en fluit de hele dag door (klinkt wel schoor), ze is veel drukker als het mannetje. Het mannetje is regelmatig broeds en gaat dan op de bodem graven en een kuiltje maken en roept haar heel lief. Uiteindelijk gaat ze naar beneden maar zodra hij wat wil proberen dan hakt ze en zet hem op zijn nummer zeg maar. Ze tolereren elkaar, zijn jaloers als ze bij me zitten of als ik bij de kooi sta maar echt partners worden het denk ik niet. Hoeft ook niet, ik vind het wel best zo. Als ze eruit zijn trekken ze er samen op uit en zijn beide even tam gelukkig. Gillen doet het mannetje nog wel maar niet zo erg meer als voorheen, het vrouwtje gaat wel meedoen, ze denk t dat het hoort schijnbaar.

Lin

Fijn dat het goed loopt.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)