28 maart 2024, 19:15:30

nieuw vriendje voor Jack en Lizzy

Gestart door hellangellus, 2 augustus 2016, 15:28:50

« vorige - volgende »

hellangellus

Hallo, hier even een verhaaltje van mij.

Afgelopen week is bij een tante van mijn man een grasparkietje tegen het raam aangevlogen, aangezien zij twee katten heeft en weet dat ik vogels heb, heeft ze mij een berichtje gestuurd of ik dit leuke beestje wil opvangen. Zo gezegd zo gedaan, had gelukkig nog een kooi staan en met dochterlief dit grasparkietje opgehaald. Het is zo'n klein leuk beestje.  Tante had hem in een Emmer gestopt, dus gelijk in de kooi gedaan, kon het beestje zo pakken, thuis gekomen gelijk naast jut en jul gezet ( Jack en Lizzy). Dit is natuurlijk reuze-interessant natuurlijk voor deze twee, maar o jee wat zijn het een schijtluizen. We hebben hem na beraad Frodo genoemd omdat hij zo klein is. Mijn twee valkjes reuze geïnteresseerd in het speelgoed wat bij Frodo in de kooi hangt. We hebben diverse oproepen gedaan op facebook maar geen reacties van wie het baasje is van Frodo. Ben bang dat dit een vakantieweggooidier is. Sorry dat ik het zo zeg. Na een week de kooien naast elkaar te hebben gezet en etensbakjes ook tegenover elkaar heb ik de zijdeurtjes opengezet en de openingen tegen elkaar zodat ze bij elkaar in de kooi kunnen komen. Frodootje ging meteen in de voliere en Jack naar de kleine kooi. Natuurlijk erg interessant allemaal. Na een hele dag bij elkaar in de kooi heb ik besloten om de kleine kooi maar te verbannen naar zolder en het speelgoed bij Jack in Lizzy in de volliere te hangen.  Ze ontwijken elkaar nog wel, maar ze accepteren elkaar heel goed. Kleine Frodo heeft lawaai voor duizend en Jack en Lizz gaan hun eigen gang.


Frodo


Frodo bij Jack en Lizzy in de kooi.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

bobbie

Wat en leukerd en wat fijn dat jullie hem op willen vangen. Maar...... istie ook opgegeven bij Amivedi? Iemand moet hem missen. Toch?

https://www.amivedi.nl/

Dat is een landelijke registratie die alle vermiste en gevonden registreert en coördineert.

Ook kan je hem opgeven bij jullie dierenasiel, tenminste, het dierenasiel in de buurt van je tante.

bobbie

https://www.amivedi.nl/detail/?meldingid=1117362

Dit is bijvoorbeeld een vermist parkietje die gezocht wordt.
Als je zoekt bij amivedi onder vermiste vogels en de woonplaats van die tante invult, of de provincie, komen de vermiste vogels uit die omgeving naar voren.

bobbie


hellangellus

Hier in de buurt mist niemand zo,n parkietje. Hij is niet geringt. We hebben diverse oproepen op Facebook gedaan.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Daeny

Wat een schatje zeg. En wat fijn dat "Jut en Jul" ;D Hem zo acepteren.

Lin

Hoi,

Wel de oproep op www.amivedi.nl website doen hoor niet alleen op facebook. Bij Amivedi maken ze juist een match voor je.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hellangellus reageert niet Lin, dus heb ik zelf actie ondernomen. Ik heb deze grasparkiet als gevonden aangemeld bij Amivedi.

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hellangellus

aangezien hier niemand het parkietje wil, heb ik besloten hem te houden, we hebben hem Frodo genoemd. Hij is lekker brutaal, en probeert Lizzy kusjes te geven, hij is nu een maand hier, ben een poosje offline geweest door allerlei omstandigheden. Hij is nu een maand bij ons en ik verwacht ook niet dat iemand hem ooit komt ophalen. Denk puur dat iemand de kooi heeft losgezet omdat hij/zij op vakantie gaat. En dat hij lekker kattenvoer is ( Boerendorp dus heerlijk nuchter). Bedankt voor het aanmelden trouwens.
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Lin

Als er een vermist was en iemand miste hem echt dan was hij wel op amivedi gezet. WEl fijn dat hij bij jou kan blijven. Ga je nog een maatje voor hem zoeken ev ook een die te herplaatsen is aangeboden?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

hellangellus

zit er wel aan te denken, hij zit nu achter lizzy aan te vangen en haar proberen kusjes te geven alleen madam wil er niets van weten, we liggen hier soms in een deuk. Jack is de baas en dat respecteert hij ook, maar stiekem toch proberen  :D, ze hebben al bijnamen, Jack de kroeler, Lizzy is Dora the destroyer, en Frodo is brutaaltje.

Zou trouwens met mooi zijn als Frodootje een vriendje kreeg die hetzelfde soort is. Nu is hij zo'n kleintje vergeleken bij de twee reuzen  :D
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

Daeny

Had je hem toch Pippin moeten noemen  :P Dat was de brutaalste van de 4  :laugh:

hellangellus

 :P :P :P eigenlijk wel, maar goed. Maar als we een vriendje voor hem nemen willen we hem sam of pippin noemen. moeten toch een beetje in de film blijven. 
Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.

hellangellus

vriendje is gekomen, eigenlijk vriendinnetje, genaamd Sam. Is nog schuchter, maar ben er mee bezig om haar ook tam te krijgen. Frodo vind haar geweldig en kroelt met haar. Heb haar van de kinderen gekregen voor onze trouwdag.

Wijsbegeerte is een groot woord voor wat de gewone mens piekeren noemt.