28 maart 2024, 13:55:42

CHICKO zoekt een lief baasje

Gestart door Marlijn83, 1 augustus 2016, 13:59:57

« vorige - volgende »

Marlijn83

Hallo allemaal,

Ik ben Chicko en heb mijn huisje sinds een week bij mijn nieuwe (tijdelijke) baasjes in Roermond (Limburg) geparkeerd. Ik ben ongeveer 1 jaar en ben opgevoed door een lieve meneer die veel tijd met mij doorbracht, maar nu van het leven wil gaan genieten en niet genoeg aandacht meer kan geven, omdat hij veel weg zal zijn. Ik heb me heel goed aangepast al bij mijn tijdelijke baasjes, hoefde eigenlijk niet te wennen, was niet bang en ben gelijk op hun schouder gaan zitten en mee gaan kijken wat ze allemaal uitvoeren in hun kooi. Ik vind mijn nieuwe baasjes zo lief dat als ze weglopen ik hen hard terugroep. Ik leer wel heel snel hebben mijn baasjes gemerkten wil dat wel afleren voor ze, maar mijn baasjes hebben daar de tijd en energie niet voor, omdat 1 baasje ziek is en rust nodig heeft en wel mijn veren mooi vindt, maar haar longen vinden mijn veren niet zo mooi (hoog allergisch en astma). Het andere baasje gaat een eigen kooitje vinden, maar daar mag ik niet mee naar toe, omdat de huisbaas van dat kooitje niet zo van dieren houdt.
Al met al ben ik dus op zoek naar een goed kooitje waar ze mij waarderen voor de valkparkiet die ik ben: slim, lief, mooi en sociaal. Ik neem mijn kooi mee (gratis) en hoop dat iemand met mij samen wil leven. Over mij dan nog even:
Ik ben denk ik een mannetje van een jaar oud, tam, sociaal, ze hebben mij een beetje toen ik jong was de vleugel geknipt, maar ik kan gewoon vliegen (goed he  ;D ), ik ben prachtig geel met rode wangen en op de vleugels lijk ik wel een tijger door de wat donkere gele stipjes. Ik zit graag binnen in huis.
Mijn huidige baasje kan indien nodig wel een stukje rijden met mij om naar mijn nieuwe huisje te komen. Een foto kan via email want zo handig is dit baasje niet (tja). Ik kan je wel zeggen dat als je foto's van mijn soort bekijkt op internet dat ik de mooiste gele ben van het stel. Hopelijk tot snel!

Dit was het verhaaltje van Chicko toen hij bij ons kwam. Niks aan gelogen! Echt een lief beestje.. Echter, Chicko krijgt heel graag de aandacht, niks mis mee maar als hij het niet krijgt dan wil hij nog wel eens behoorlijk gaan schreeuwen. Op zich geen probleem alleen wel als je een zoontje hebt met autisme die dat helaas niet zo goed kan handelen. Daarom moeten we met pijn in ons hart Chicko toch opnieuw gaan herplaatsen...

Hopelijk komt er snel een nieuw huisje voor Chicko zodat hij rust krijgt!
(0618961615)

valkparkiet80

Zelfde advertentie als SJS. Nu al weer herplaatsen?

Marlijn83

Citaat van: valkparkiet80 op  1 augustus 2016, 14:20:11
Zelfde advertentie als SJS. Nu al weer herplaatsen?


Misschien eerst even het hele verhaal lezen? We doen dit namelijk niet voor onze lol!

valkparkiet80

Heb je Facebook?
Dan zou je ook nog een oproep kunnen plaatsen op valkparkietengroep op facebook

Marlijn83