28 maart 2024, 19:49:21

3 à 4 maanden

Gestart door Amine, 28 juli 2016, 15:00:35

« vorige - volgende »

Amine

kun je een valkparkiet van 3 à 4 maanden snel tam maken?

bobbie

Ben het met Maryam eens.

Mijn eerste valkparkiet, tig jaar geleden gekocht in een winkel, was al ruim een halfjaar oud want zijn gele kopje was al bijna voltooid. Hij was doodsbang, maar met veel geduld heb ik hem supertam gekregen.

Succes, Nel

Amine

vanaf welke leeftijd is een valkparkiet erg makkelijk tam te maken?

bobbie

29 juli 2016, 11:56:46 #3 Last Edit: 29 juli 2016, 11:59:10 by bobbie
Uhh .... gezien al je vorige berichten ...... zou ik geen valkparkiet meer nemen en anders eentje die al tam is.

Citaat van: Amine op 28 juli 2016, 15:00:35
kun je een valkparkiet van 3 à 4 maanden snel tam maken?


Ik lees dit bericht nog eens zorgvuldig door en je vraagt of je een valkparkiet van 3 a 4 maanden SNEL tam kunt maken.
Nee dus. Niet SNEL. Voor tam maken is geduld en respect naar de vogel belangrijk. Grenzen verkennen en eventueel een stapje terug doen qua tammaakschema.

Amine

ik weet het maar het was gewoon een vraagje

Lin

Misschien is je totaal beeld hoe tam een valkparkiet kan worden of gedraagt wel verkeerd? Want je hebt al eens een valkparkiet laten wegvliegen omdat die in je ogen ongelukkig was


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Amine

mag je een valkje soms met zijn kooi in de tuin zetten?
en bedankt Maryam voor de tips.

bobbie

Ja dat mag Amine. Vinden ze zelfs heerlijk en het is goed voor de longen en veren.

Alleen nooit in de volle zon zetten. Half schaduw/half zon zodat ze kunnen kiezen.

Amine

mensen echt erg bedankt voor de tips maar heb een kitten gekregen dus ga hier geen vragen meer stellen, ik ga af en toe wel is kijken of er nieuwe berichten zijn. Bedankt voor jullie begrip.