24 april 2024, 06:14:16

Een paar vraagjes

Gestart door Femkexx, 21 juli 2016, 16:31:36

« vorige - volgende »

Femkexx

Hoi!

Ik was laatst bij een vriendin die 2 valkparkietjes heeft. Ik was op slag verliefd op de diertjes en wil er zelf ook graag (als dat van mijn ouders mag)
Ik heb een paar vraagjes, als ik een vogeltje aanschaf wil ik het ook gelijk goed doen.

Vraag 1: waar moet je op letten bij de aanschaf van een valkparkietje? (Denk aan gezondheid, of ze al handtam zijn)
Vraag 2: hoeveel parkietjes moet je minimaal aanschaffen?
Vraag 3: hoe groot moet de kooi minimaal zijn?
Vraag 4: wat zijn de nadelen van valkparkietjes?
Vraag 5: zijn ze gemakkelijk tam te maken?


valkparkiet80

Als je een valkparkiet wil aanschaffen zou ik gelijk gaan voor 2.
Ze zeggen altijd dat 2 popjes niet goed samen gaan. Nou daar ben ik het niet mee eens. Hier ging het goed samen.
Het beste kan je ze bij een kweker kopen.

Lin

1. http://hobbykwekerijsephora.nl/aanschafspunten
2. Minimaal 2 houden. Ik raad zelf aan eerst 1 te kopen en die tam te maken en dan de tweede te kopen. Of direct twee tamme.
3. 60x60x100(hoogte) kijk voor een goede montana kooi bijv.
4. Je moet ze wel kunnen laten vliegen, je moet regelmatig schoonmaken en een ruimte hebben voor een ruime kooi. Ook moeten de gezinsleden ermee eens zijn want ze kunnen wel 20 jaar worden (of ouder) en sommige kunnen best wat geluid maken en stof.
5. Ja dat wel als je een vogel hebt (onder de 6 maanden ong. maar dat is afhankelijk van de vogel)

En koop bij een kweker die op de kwekerslijst staat op deze pagina of vraag mensen online of ze een goede kweker kennen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Femkexx

Oké, bedankt! Ik wil er 2 voor mijn verjaardag vragen in september, maar ik weet niet of het mag. Gelukkig heb ik altijd mijn hammie nog :)

Lin

In september zijn er minder jonge valkjes dan nu. Het seizoen is bij veel al bijna af. Je kan beter dan 1 kopen en dan laten nog een als je de eerste tam hebt. Twee kan nog wel eens moeilijk zijn om tam te maken, maar zeker niet onmogelijk hoor.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Omdat je geen ervaring hebt met tam maken zou ik het advies van Lin opvolgen en er met eentje beginnen. Dan kan je het voorjaar daarna, als er weer volop jonkies zijn, nog eentje aanschaffen. Mits mams het goed vindt :P ;)

En ja, het valkenvirus, ik ken het .......... ;D