Voorstellen en Verhuizen naar een grotere kooi

Gestart door Dienty, 28 juli 2016, 10:41:12

« vorige - volgende »

Dienty

Hallo allemaal! Mijn naam is Diënty  Hazenbrink. Ik ben sinds enkele dagen nieuw op het forum. Mijn aanstaande en ik hebben 2 valkparkieten overgenomen (marktplaats) van mensen die ze weg moesten doen wegens allergie. Het betreft een wild type man (12/13 maanden) en een geparelde pop (15/16 maanden). Ze zijn inmiddels een maand of 9/10 samen.

Wij hebben ze nu 2 weken. Overdag zijn we werken en elke avond mogen ze uit hun kooi. We merken echter dat ze niet zo vriendelijk naar elkaar toe zijn. Ze komen graag bij ons zitten en willen veel gekriebeld worden, maar happen geregeld naar elkaar. Hun huidige kooi is niet erg groot (zie onderstaande foto). We hebben daarom besloten om een grotere kooi aan te schaffen. We hebben een Montana New Madeira Bouble besteld (zie onderstaande foto).

Nu vroeg ik me af hoe we dit het beste aan kunnen pakken? De nieuwe kooi opbouwen en de oude nog even laten staan? Of moeten we ze gewoon in de nieuwe kooi zetten?

Groetjes Diënty

bobbie

Hoihoi,

Prachtige nieuwe kooi zeg. Ze worden maar verwend.  :laugh:

Zelf zou ik de nieuwe opbouwen, de oude leeghalen en alle spulletjes in de nieuwe kooi doen. Eten, water etc. Binnen no-time zitten ze in de nieuwe kooi want valkparkieten zijn errug nieuwsgierig :laugh: De oude kooi is leeg en kaal, zit geen eten in dus kiezen ze echt voor de nieuwe. De oude kan je gerust weghalen. Als je het prettiger vindt de oude nog even te laten staan, dan zou ik wel zorgen dat ze er niet in kunnen. Deuren dicht dus. ;D Maar het zal geen problemen veroorzaken hoor denk ik. Zelf ben ik zo vaak van kooien veranderd en het heeft nog nooit problemen opgeleverd.