Twee jonge popjes bij twee mannen (tam, 1,5 jaar oud)?

Gestart door Birdkeeper90, 8 juli 2016, 08:35:30

« vorige - volgende »

Birdkeeper90

Hallo, ik heb een vraag over het volgende; ik heb al 1,5 jaar lang twee lieve valkparkieten (beiden man en erg tam, had ze al van jongs af aan). Nu komen er twee jonge popjes bij over drie weken. Mijn vogels zijn altijd zeer tolerant geweest naar andere valkjes dus kan ik de nieuwe popjes als ze gezond zijn direct bij hen in de kooi plaatsen? Of moet je ze eerst in een aparte kooi doen en zo laten wennen? Of bijv avond apart en overdag samen of alleen samen als ze eruit zijn de eerste paar dagen? Aan de ene kant wil ik de popjes er gelijk bij zetten omdat ze het gewend zijn soortgenoten om zich heen te hebben is dit verstandig ? De popjes zijn rond de 9 weken als ze mee naar huis mogen en tam gemaakt.

Wat als het niet klikt komt dat nog goed? Ik wil niet met ze kweken trouwens maar wat kun je doen om bevruchte eitjes eventueel te voorkomen?

Hebben jullie hier ervaring mee? Ik hoop dat de leeftijd niet al te groot is. Alvast bedankt!

valkparkiet80

Ik doe ze gelijk samen in 1 kooi. Al hebben mij valkjes allemaal 1 kamer. Maar heb nu een pop alleen in een kooi zitten die krijgt dinsdag haar nieuwe partner en ze gaan gelijk samen in de kooi

Lin

Eieren leggen kan je moeilijk tegen houden. Zorg ervoor dat je nepeitjes in huis hebt dan kan je de echte vervangen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)