25 april 2024, 02:17:59

opgeblazen op de grond van haar kooi

Gestart door zoe, 4 juli 2016, 14:03:17

« vorige - volgende »

zoe

Hallo,

sinds een aantal dagen vertoond mijn valkparkiet vreemd gedrag. Ze gaat meermaals op de grond van haar kooi zitten met haar veren helemaal opgeblazen in een bolletje. Daar blijft ze dan even zitten. Het lijkt alsof ze een ei wil leggen, maar het niet lukt... Het is ook al even geleden dat ik nog eens een ei gezien heb.
Verder ziet ze er helemaal gezond uit.

Kan iemand misschien meer informatie geven? Wat moet/kan ik doen?

Alvast bedankt!

Groetjes

Lin

Hoi,

Is het in de hoek zitten en blazen als je haar wilt aanraken? Slaapt ze veel in de hoek?
Het klinkt als broeds gedrag maar dat is even afhankelijk of ze ook gaat slapen op de grond.

Wanneer heeft ze voor het laatst eieren gelegd en hoe lang heeft ze op die gebroed?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

zoe

Ja, wanneer ik mijn hand in de kooi steek blaast ze wanneer ze op de grond zit.
Het slapen wisselt af; ik zie ze regelmatig ook op haar stok zitten, maar wanneer ik nu naar haar kijk zit ze weer op de grond maar ze slaapt niet.
Ik kan het mij niet concreet herinneren wanneer ze haar laatste ei legde, maar dit is toch al enkele weken.
Ik zag haar vandaag typisch gedrag vertonen waaraan ik kan zien dat ze een ei gaat leggen, maar wanneer ik dan kijk zie ik er geen.
Kan daar een probleem zitten?

Bedankt voor je reactie! Ik ken niet zo heel veel van parkieten, maar ben een beetje bezorgd omdat dit gedrag anders is dan anders.

Groetjes,

Lin

Als de ontlasting goed is en ze is alert als ze in de hoek zit dan is het waarschijnlijk broeds gedrag. Gaat ze met de kop in de veren in de hoek slapen dan is het niet goed.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

zoe

Bedankt!

Ik hou haar nog even in de gaten en anders ga even langs de dierenarts.